"-Första gången Kjelle D inte fick vara värst!"
måndag 13 februari 2012
onsdag 11 januari 2012
Skenet bedrar på skiftlag 22
Fan vilket skruvat skiftlag jag har. Jag tror Shabo och Kim är på väg att bli tillsammans. Inte så jävla konstigt när han stått och svankat på jobbet lite titt som tätt. Det är sant. Han är den enda killen som kan på hela skiftlaget.
Ryssen är tydligen en hemsk granne, men han har en mycket snygg korvbil på gräsmattan brevid huset, har jag hört.
Den ständigt frånvarande Kapten Hammock försöker byta skiftlag. Fick inte. HAHA!
Christine och Lovisa petar snor inne på toaletten. Närå, men de hittade. Hur man nu bara råkar hitta det? Kanske som när man sitter och stånkar så hårt att man har huvudet mellan tårna, och sen sneglar upp under handfatet?
Själv har jag gått omkring med kalsongerna bak och fram hela dagen. Men de var lika sköna för det.
Och jag har fått en idé. Mina tre favoritröster som jag helst skulle vilja höra i ett radioprogram är ryssen, Kim och Rolle. Dem skulle kunna prata om precis vad som helst så skulle det låta roligt.
Kim: (brett fagerstamål) "-Vad har du gjort i helgen då ryssen?"
Ryssen: (långsam dov ryska) "-Drukit voodka."
Kim: "-Och ätit apelsin till?"
Ryssen: "-Jah."
Rolle: (gällt fagerstamål) "-Det är ju helt sjukt! Min grabb är DJ!"
Ryssen: "-Sen drack ja tre-fira öl."
Kim: "-Och nu över till vädret med Rolle."
Rolle: "-Ett lågtryck breder ut sig och det kommer regna hela dagen" .... and so on.
Man förstår när man hör dem.
Ryssen är tydligen en hemsk granne, men han har en mycket snygg korvbil på gräsmattan brevid huset, har jag hört.
Den ständigt frånvarande Kapten Hammock försöker byta skiftlag. Fick inte. HAHA!
Christine och Lovisa petar snor inne på toaletten. Närå, men de hittade. Hur man nu bara råkar hitta det? Kanske som när man sitter och stånkar så hårt att man har huvudet mellan tårna, och sen sneglar upp under handfatet?
Själv har jag gått omkring med kalsongerna bak och fram hela dagen. Men de var lika sköna för det.
Och jag har fått en idé. Mina tre favoritröster som jag helst skulle vilja höra i ett radioprogram är ryssen, Kim och Rolle. Dem skulle kunna prata om precis vad som helst så skulle det låta roligt.
Kim: (brett fagerstamål) "-Vad har du gjort i helgen då ryssen?"
Ryssen: (långsam dov ryska) "-Drukit voodka."
Kim: "-Och ätit apelsin till?"
Ryssen: "-Jah."
Rolle: (gällt fagerstamål) "-Det är ju helt sjukt! Min grabb är DJ!"
Ryssen: "-Sen drack ja tre-fira öl."
Kim: "-Och nu över till vädret med Rolle."
Rolle: "-Ett lågtryck breder ut sig och det kommer regna hela dagen" .... and so on.
Man förstår när man hör dem.
söndag 1 januari 2012
Gott nytt liv
Så här bakfull borde man inte få vara. Fy fan för alkohol. Imorgon ska jag krama om alla på AA. Vi tar gårdagen vid ett bättre tillfälle. Gott nytt år! Swedbar och kök bjöd på trevlig nyårsfest. Så gjorde även raggarna i Alice i Underlandet-huset. Coolt ba!
onsdag 21 december 2011
Fagersta MS provar Café Charlie
Helt utan förvarning blev vi bjudna på wallenbergare med hemlagat potatismos på jobbet. Ja det var tack vare att lilla Christopher vill ha fast jobb på lagret. Med Wallenbergare så goda så har FAIK-mogulen Hammock Johansson lovat en anställning. Vilka föräldrar... det uppmuntras STORT att bjuda på mat.
En stor Wallenbergare med hemlagat potatismos, lingonsylt och sallad. Ja till och med jag blev mätt men fick nästan sleva i mig det sista av mina arbetskamraters lådor. Alla på skiftlag 22 var mer än nöjda och vi tackar stort!
Nu har jag ingen bild på maträtten men jag kan säga att den slog GMs Wallenbergare med hästlängder både i smak och storlek. Ska man äta Wallenbergare, ska man göra det på Charlies! Den lilla pittoreska resturangen finns brevid Finska föroreningens lotteri inne på Coop.
Tog med mig en polare dit idag och tog en Charlies egen hamburgare med ajvar och ja... även den sparkade fittkulorna rätt. (För arabiska matgäster erbjuds även någon form av Halal eller nötsubstitut.)
Café Charlie - Kaffe & mat.
SLUTBETYG: En knapp, en gylf samt
5 av 5 Rock-Ola.
torsdag 15 december 2011
Vart tog kukarna vägen?
"-Vill ni smaka på min salami?" frågade jag tjejerna och daskade min salami i bordet. Vitlökssalami. Mmm.. mitt hår blir rakt av upphetsning när jag lägger en skiva i munnen så jag tyckte det var passande att bjuda lite.
Men så kom jag på att dem där gula kornen påminner väldigt mycket om talgbollar, eller flenskorn som man kunde trycka ut under ollonet när man var liten.
Så nu är inte salami särskilt gott längre.
Men det var en bra dag, Sten och Stanley spelade, och en ädelostpizza senare bekände Christine och Louie sina sexknep. Christine brukar ligga hemma på vardagsrumsgolvet med särade ben och använda ett stolsben som dildo. Men ingen rund utan ett fyrkantigt tjockt, IKEA-möbel, grov men lätt.
Louie däremot tyckte om datastolsben bäst, eftersom dem har hjul. Blir som en liten knopp/ollon så jag förstår hur hon tänkte.
Man undrar ju även varför inte Big Black duger längre? Förut körde alla dildos men nu har alla börjat använda stolsben, gurkor, blockljus, Treo-tuber, bananer, squash, duschslangar och ormar. Som man sprayar med hårspray så den blir styv.
Är det ingen som tycker om kuk längre? Jag förstår om man har kalla fingrar på vintern alltså... men...
...Tänk på att en kuk kan vara lika styv som en planka.
Men så kom jag på att dem där gula kornen påminner väldigt mycket om talgbollar, eller flenskorn som man kunde trycka ut under ollonet när man var liten.
Så nu är inte salami särskilt gott längre.
Men det var en bra dag, Sten och Stanley spelade, och en ädelostpizza senare bekände Christine och Louie sina sexknep. Christine brukar ligga hemma på vardagsrumsgolvet med särade ben och använda ett stolsben som dildo. Men ingen rund utan ett fyrkantigt tjockt, IKEA-möbel, grov men lätt.
Louie däremot tyckte om datastolsben bäst, eftersom dem har hjul. Blir som en liten knopp/ollon så jag förstår hur hon tänkte.
Man undrar ju även varför inte Big Black duger längre? Förut körde alla dildos men nu har alla börjat använda stolsben, gurkor, blockljus, Treo-tuber, bananer, squash, duschslangar och ormar. Som man sprayar med hårspray så den blir styv.
Är det ingen som tycker om kuk längre? Jag förstår om man har kalla fingrar på vintern alltså... men...
...Tänk på att en kuk kan vara lika styv som en planka.
torsdag 8 december 2011
Bruksare
"-Bruksvagiiiinaa!" ropade Kim nere från remmerten. Hammock hade delegerat finkörning till Kim och mig som spottade i nävarna och drog på oss handskarna.
Kim Eriksson... en riktig bruksarbetare det. Lika mentalt balanserad som 50+-arna som jobbat på bruket hela sitt liv. 06.30 knäcker han en pilsner och skrockar lite när vi konverserar. Jag märker att mina läppar är väldigt torra och gör som jag alltid gör på vintern.
Går till coprodmonteringen och tar lite industrivaselin och smetar på. Det är en fin hink utan lock med en smutsig pinne nerstoppad. Och jag kan säga er att det fungerar jävligt bra. Men, bäst jag stod där och smetade så såg Kim det och började garva.
När jag kom tillbaka och Kim fick syn på mig så spottade han öl över hela golvet och bröt ihop av skratt. Han skrattade sig orange kan man säga. Det visade sig att mina läppar blev irriterade och kuksugarröda.
Det spelar ingen roll, jag rekommenderar ändå industrivaselin. Och om ni tycker det är på något sätt äckligt att använda det där vaselinet så är jag för det första bruksare, för det andra så duschar jag efter jobbet. (Hemma så man får runka ifred.)
Något som förvånar mig är att Kim inte tvättar snabeln med grovtvålen... han visste inte ens att man kunde göra det.
Undrar om vi inte ska köra hemliga lådan med Shabo snart va? Eller hemliga banankartongen med Kjelle D?
Kim Eriksson... en riktig bruksarbetare det. Lika mentalt balanserad som 50+-arna som jobbat på bruket hela sitt liv. 06.30 knäcker han en pilsner och skrockar lite när vi konverserar. Jag märker att mina läppar är väldigt torra och gör som jag alltid gör på vintern.
Går till coprodmonteringen och tar lite industrivaselin och smetar på. Det är en fin hink utan lock med en smutsig pinne nerstoppad. Och jag kan säga er att det fungerar jävligt bra. Men, bäst jag stod där och smetade så såg Kim det och började garva.
När jag kom tillbaka och Kim fick syn på mig så spottade han öl över hela golvet och bröt ihop av skratt. Han skrattade sig orange kan man säga. Det visade sig att mina läppar blev irriterade och kuksugarröda.
Det spelar ingen roll, jag rekommenderar ändå industrivaselin. Och om ni tycker det är på något sätt äckligt att använda det där vaselinet så är jag för det första bruksare, för det andra så duschar jag efter jobbet. (Hemma så man får runka ifred.)
Något som förvånar mig är att Kim inte tvättar snabeln med grovtvålen... han visste inte ens att man kunde göra det.
Undrar om vi inte ska köra hemliga lådan med Shabo snart va? Eller hemliga banankartongen med Kjelle D?
måndag 5 december 2011
Och så den årliga julfesten
"-Nej de är inte hemlösa, de jobbar på bruket!"
Och så gick den årliga julfesten av stapeln. Alla var där, alla utom de praktiserande somalierna från AMA vars namn jag inte kan stava till.
Och vart höll Danne Wetterskog hus? Här erbjöd man honom en anhörigbiljett för att han skulle kunna komma in och välja ut ett lämpligt offer att ta med hem till sin krypta och bestiga henne natten ut, och vad fick man? Inte ens ett tack! Och Brändström då? För fin för att gå på jobbfest, umgås bara i flotta societetskretsar nuförtiden?
Runt klockan 21.00 åkte Wetterskog ut, ensam. "-Ut i kylan, du stinker öl." Och då hade W inte fått mat, spillt ut tillräckligt med alkoholhaltiga drycker över folk, stulit Shabos snaps och ramlat mellan borden tillräckligt med gånger. Han hade även ramlat över Christine som fastnade med klacken och föll och fick blåmärken. Jag vet ärligt talat inte om jag var för full, jag kunde ju tamejfan andas själv när jag gick därifrån.
Jonas tappade julskinka i Anders Österbergs knä. KK berättade för Shabo att Kjelle D har en utav de största kukarna i stan. "-Va är det sant?" sa han och ögonen var lika stora som tefat. "-Känn på den!" tyckte Stensson och Shabo stoppade ned handen i Kjelle Ds byxa och kände.
Blicken på Kjelle D sägs ska ha varit priceless. Men har man en riktig baguette så får man allt bjuda till.
Vid halv 10 hittade Toni på W som låg däckad utanför Kina. Där var det varmt och behagligt och det luktade underbart gott. Tydligen hade W tappat telefonen för displayen var trasig, och blodig. Toni ska ha hjälpt W kontakta färdtjänst, och då inte polisen utan grannen.
På söndagen vaknade jag upp i en hyfsat sönderfestad lägenhet med blod på tapeter, dörrar, tangetbord och mus. Två vaser hade bragts om livet, en prydnadselefant hade fått en törn, en skåplucka hade slagits in och det var jord och kattsand överallt.
Nu har jag städat och sagt förlåt. Vad hände mer? Hur långt kom Hammock och Behrens på diskussionen om shemales? Behrens, som är helt på att ligga med shemales och tycker att Hammock bara jobbar med ett gäng "nattlampeamatörer" hade sin vassa tunga med sig.
Men jag vet inte.. Hammock och Behrens ligger hellre med en shemale med pick och bröst och jag ligger nog hellre med en man med vagina. Danne W tycker bara det är bögeri om shemalen har större snopp.
För att återgå till julbordet.. det var inte bara herr W som åkte ut, jag misstänker att jag var först ut men vilka var de andra? Då Kolarbyn viskar har legat med kraftig bakfylla under söndagen och jobbat effektivt på måndagen så har man inte hört särskilt mycket skvaller.
Aja.. bara ett år kvar till julmat då, hoppas den smakade gott ni som fick någon. Gör som mig och FAIK i fortsättningen...spola kröken!
(Fotnot. Behrens åker ofta utomlands.)
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)





