Anything is possible

"I know you're out there. I can feel you now.
I know that you're afraid. You're afraid of us.
You're afraid of change. I don't know the future.
I didn't come here to tell you how this is going to end.
I came here, to tell you how it's going to begin."

torsdag 30 september 2010

Ständig kamp mot klockan

Hela mitt vakna liv är en ständig deadline... Imorgon är det sammandrabbning! Atlas Floppco mot Stainless. Jag klämde strikefingret igår mellan ett rör och en 4-4a. Det blev blått och svullet... Nåja bättre pullfinger än ET får man ändå leta efter så jag tar en extra öl så blir det bra.. Pizzatorsdag idag & mys. Vädret är det bästa på länge och jag mår under omständigheterna bra.

Har märkt att det är svårt att skriva både tidningskrönikor och blogginlägg när man går treskift. Jag hoppas Ni har överseende med detta.

Ledmotivet idag blir definitivt
Funkagenda vs Switchfoot - Always Astana (First State Bashup)
Och snåla inte med volymen nu jävla svenne! Och glöm inte
När basen slutar dunka har man dött!

onsdag 29 september 2010

Rockklassiker

 "Rockklassiker - Tidernas bästa rock!
(Tydligen en och samma tid hela tiden...Zzz..)"

Jag är matt i psyket. Mycket att göra på jobbet. Det blir knappast bättre när jag hör "-And here I go again on my own...."

Rockklassiker skrålar i bakgrunden och nu har Whitesnake - Here I go again spelats för 94:e dagen i rad. Jag får psykbryt! "-MEN JAAAAA!!! HERE YOU GO AGAIN! VI HAR HÖRT DET NU! OCH BYE BYE JOHNNY BYE BYE! KOM INTE TILLBAKS NÅGOT MER!!!" En bra låt till så ska jag kräkas på den där jävla stereon!

Följt av Alice Coopers nya fräscha hitsingel School's Out. Nej. Det verkar inte som att Alice Cooper tänker läsa på Komvux nästkommande termin heller.

Alltså jag har haft mage att klaga på Mix Megapol - (Den sämsta blandningen av gamla och skitgamla låtar) men det verkar som att Rockklassiker har en playlist när studion är bemannad och en när det är natt. 20 olika låtar. Bara dem bästa. Och mest uttjatade. Jag föll på knä vid långpacken och bad om spirituell vägledning, och till min förvåning hör jag hur det vrålas "-HOLY DIVER!"

Är det hårdrockslegenden Johan Spinord som har surfat ned till oss på en sprillans ny HDTV från Svindel och Skurk, jag menar Wendel och Björk? Men nej. Det var bara rockklassiker igen... Typiskt.

söndag 26 september 2010

Pizzasyndikatet

"-Jag ringde, dem bakade (och sydde)"

Som tack för att jag ätit så hemskt mycket på Palma under dem senaste åren har jag nu fått en egen tröja. Näe, så enkelt är det inte. Det är Dannes och den fick han när han sög av Zamir. Det säger Tommy. Respekt!

lördag 25 september 2010

Dagens fail

"-Oooo...."


Löningsfredag igår och det ska firas på krogen ikväll. Men så tänkte jag prova en ny teknik när jag klippte min kisstofs på hakan. Det var tydligen inte rätt teknik....suck! Tur att man har lite pubeshår till övers som man kan skörda och klistra fast med mitt nyinköpta superlim som jag hittade på Pickaboo!

Och glöm inte att...

...Det Pickaboo inte har, är inte värt att köpa!

fredag 24 september 2010

Canon in D

Jag är helt såld på den här videon. Canon in D

Den är gammal och jag tröttnar aldrig på den! En grabb som lirar Bröllopsmarchen med Pachelbel på elgura. Och kolla den lilla killens flinka fingrar! Han måste vara en mästare på att fingerpulla! Bättre än ET! "-Tja det är E-T, skulle jag pulla dig ikväll eller?"

torsdag 23 september 2010

Äntligen en bild på Leifs toalett

"-Tid för eftertanke och självreflektion."

Skit ska med skit fördrivas sa jag och tog med alla partiprogram jag kunde hitta in på muggen. Och det är en oskriven lag, ja en norm, att måla fula mustascher på alla kandidater. Torka, spola och vips har man en blå mustasch i stjärten. Inte Tupolev.

tisdag 21 september 2010

Johan Stenssons mage

Fyfan vilket träligt nattskift. Jag hade turen att få packa kort med Johan Stensson. Mannen som kan invadera Tora Bora-grottorna med hjälp av sina tarmvibrationer. Johan Stensson lyckades få ett helt skiftlag att avbryta fikarasten och gå ut och packa istället. Och bäst vi står där och packar sent flyg så lägger han av en ljudlös fanfar.

Nästan hela skiftlaget skriker rätt ut när det sakta men säkert börjar osa död katt. Ett helt skiftlag ställde sig och svor och åmade sig vid kaffeautomaterna. Alla utom Hasse Lindborg. Hasse är äldst på laget, speciellt sen Peter Engstrand gick ner på 2-skift vid inlägget. Hasses näsa har varit med förr. Finns det en unken lukt, ja då har han luktat på den tidigare. Hasses näsborrar är stålbelagda. Trodde vi. Efter en liten stund fick även Hasse ge upp för den unkna ynglingens arom.

Arbetet avbröts i 10 minuter och käre Hans sågs senast vid en stämpelklocka på DC. Gick han hem?