Idag träffade jag på mamma Lena inne på Ica. Jag och älskling var ute för att köpa lite wok. Framme vid mjölken kommer mamma Lena och inspekterar noggrant min korg och frågar "-Vad blir det ikväll då?" Jag svarade; "-Idag blir det wok med bräserad langos och kokosmos. Och så lite fett på sylen, den lilla jäveln!"
Mamma Lena sken upp som en sol och berättade att hon också skulle äta wok. Ungarna inte var hemma. Hon skulle äntligen få lite tid för själv. Det kan hon behöva. Jag förklarade för henne att det är inte alla kvinnor som har en 30-årig man boendes i garderoben.
Hon höll med. När ska han komma ut ur garderoben igentligen? Hela stan väntar förivrat på att han ska sjunga ut. Gick till kassan och betalade och vid bilen mötte jag mamma Lena igen. Det var nu hon skulle ta sin röda eloped och brassa hemåt mot Skansen med en flaska Aurora under armen och en matkasse på pakethållaren.
En flaska Aurora och ett fingerpull framför teven. "-Det är livet det!" tjöt mamma Lena och vred på förgasaren. Hon försvann bort i horisonten och jag vinkade adjö. Hon är en underlig figur den där mamma Lena.
Nej nu stundar maten för min del. I skrivande stund sitter jag och suger på en minimajs. Det är precis som att suga på en liten kattkuk, eller hur?
lördag 29 januari 2011
torsdag 27 januari 2011
Industrinyheterna
Välkommen till Kolarbyn viskar. Gårdagens nyheter, idag.
Wetterskog kedjades fast vid kortpacken och fick ett tvåsidigt packningsunderlag till Polen. (PL.)
Laddade upp en brutal kopp varmt vatten med mjölk, socker (inte mjölksocker!) och Earl Grå. I vild iver slungade jag i mig en klunk som jag givetvis satte i vrångstrupen. (Wronghole.)
Det resulterade i att jag fick upp det lika snabbt och helt sonika hade jag spottat te över en låda med vita plasthandtag, två röda landskodslappar för Portugal (PT.) samt packningsunderlaget. (PPU.) Bytte handtag med en annan packningsstation, i smyg.
Och så sporten.
FAIKs "Krille" Johansson är klar för spel i Avesta BK (Bollklubb?!) nästkommande säsong. Ett beslut som inte stöds alls av tränare Alf Spolander.
"Krille" menar att det är pengarna som styr samt hans nya arbete som butiksbiträde på Shellmacken vid rondellen. Vi önskar honom lycka till och sänkta tobakspriser.
Och nu vädret.
Kallt.
Wetterskog kedjades fast vid kortpacken och fick ett tvåsidigt packningsunderlag till Polen. (PL.)
Laddade upp en brutal kopp varmt vatten med mjölk, socker (inte mjölksocker!) och Earl Grå. I vild iver slungade jag i mig en klunk som jag givetvis satte i vrångstrupen. (Wronghole.)
Det resulterade i att jag fick upp det lika snabbt och helt sonika hade jag spottat te över en låda med vita plasthandtag, två röda landskodslappar för Portugal (PT.) samt packningsunderlaget. (PPU.) Bytte handtag med en annan packningsstation, i smyg.
Och så sporten.
FAIKs "Krille" Johansson är klar för spel i Avesta BK (Bollklubb?!) nästkommande säsong. Ett beslut som inte stöds alls av tränare Alf Spolander.
"Krille" menar att det är pengarna som styr samt hans nya arbete som butiksbiträde på Shellmacken vid rondellen. Vi önskar honom lycka till och sänkta tobakspriser.
Och nu vädret.
Kallt.
onsdag 26 januari 2011
Horoskopets hetta
I mitt horoskop stod det att jag antingen skulle satsa pengar eller sänka min bekvämlighet. Jag valde såklart det förstnämnda och skickade in 5v. lotto. Men det blev inte bättre utav det.
Flott med dum dummare stod på schemat och vi åkte till Carlos. Danne beställde en fyrkantig pizza men fick något som såg ut som Hello Kitty enligt han själv.
Bäst vi sitter och flottar hos Ringvägssmiskaren frågar Danne Tommy; "-Ska jag stoppa in handen i ditt sköte?" varpå hans kolbazfingar trevade in i Tommys kebab med bröd.
Senare skulle vi gratta Muffen på hans 30-års dag. Bestämde att jag skulle plocka upp Danne 19.00 och 19.30 ringer jag honom.
Då sitter han och Tommy nere hos Muffen redan, utan att säga till mig. Tog mig dit, och givetvis hade Danne ätit upp all paj så jag fick ingen. Han om någon sänker min bekvämlighet.
Flott med dum dummare stod på schemat och vi åkte till Carlos. Danne beställde en fyrkantig pizza men fick något som såg ut som Hello Kitty enligt han själv.
Bäst vi sitter och flottar hos Ringvägssmiskaren frågar Danne Tommy; "-Ska jag stoppa in handen i ditt sköte?" varpå hans kolbazfingar trevade in i Tommys kebab med bröd.
Senare skulle vi gratta Muffen på hans 30-års dag. Bestämde att jag skulle plocka upp Danne 19.00 och 19.30 ringer jag honom.
Då sitter han och Tommy nere hos Muffen redan, utan att säga till mig. Tog mig dit, och givetvis hade Danne ätit upp all paj så jag fick ingen. Han om någon sänker min bekvämlighet.
tisdag 25 januari 2011
Städa dig smal
"-Seså!!"
Fiona 26, vägde 114kg innan hon började städa hos Fredrik Reinfeldt. "-Hårt arbete lönar sig" kommenterar statsministern och ler.
lördag 22 januari 2011
Kort notis om Västanfors IFs historiska vinst
"-En match på liv och död?"
Egentligen är det bara amerikaner som överdriver allting. Men även Aftonbladet. Livsviktig seger, en match jag inte ens hade aning om. Hur kan detta komma sig? I välfärds Sverige!
Men skit i det, en större nyhet Aftonbladet kan skriva om är väl att Västanfors IF har vunnit en bandymatch! Förmodligen den allra första någonsin. 2 - 1 mot Falun.
Nu blir det fest natten lång. För laget då givetvis. Inte för mig. Jag ska åka till Kungsbron och hoppa. Min sista önskan är att FAIK:s "Krille" Johansson kör över hela VIF med ismaskinen.
Men innan jag lämnar er tycker jag ni ska titta på det här. Hoppas innerligt att VIF:s spelartrupp återföds på detta sätt. Siamesiska tvillingar Då får man slå ihjäl dem igen utan att någon bryr sig.
fredag 21 januari 2011
Konsten att stjäla en parkering
Konsten att stjäla en parkering. Så här gör du:
1. Ta din bil (eller någon annans) och parkera på en reserverad parkering där det inte redan står en bil.
Ja det var allt.
Efter att ha snott en parkering på floravägen ett par dagar på raken, tydligen, så fick jag denna lapp på rutan;
1. Ta din bil (eller någon annans) och parkera på en reserverad parkering där det inte redan står en bil.
Ja det var allt.
Efter att ha snott en parkering på floravägen ett par dagar på raken, tydligen, så fick jag denna lapp på rutan;
"-Nämen ojdå!"
Notera det första n:et i använda. I ren och skär ilska hamnade bokstaven bak och fram? Nåja budskapet är tydligt. Nästa gång tänker jag rita en bil på en stor jävla bit papp och lägga på parkering nr. 22 och hör sen! Eller så ställer jag mig på plats 21 eller 23 så blir vi grannar?
tisdag 18 januari 2011
Oh sweet Jesus please repair my anus
Tio över sex slår prinsen av Kolarbyn upp sina trötta ögon. Redo för att möta världen i tre timmar innan det är dags att lägga sig igen. Idiotfan Danne ringer och vill äta pizza. Förklarar att jag inte har råd men fanskapet tjatar.
Sagt och gjort, jag trollar lite med knäna och helt plötsligt har jag 165:- kvar. För resten av månaden. Nåja jag är inte den som spar på krutet och Danne tycker vi ska äta på Fagersta pizzeria. Det har varit stängt ett tag. En bil utanför, inte en käft därinne. Som det brukar vara.
Beställer en California. Marinerad oxfilé, räkor, svamp och bea. Danne beställer en Fagerman special. Vi åker hem till mig och inleder frosseriet. Efter första tuggan konstaterar jag att något är väldigt fel med min pizza. Men jag har betalat så det ska ätas. Tar en ny tugga men pallar inte svälja den här gången.
Värmer på mormors kålpudding jag fick igår... fortfarande hungrig. När Danne tryckt i sig halva sin pizza utbrister han "Fyfan vad den smakade ruttet. Jag fick maskera den med pizzasallad och bea." Sedan tar det inte mer än fem sekunder innan han störtar in på toaletten och vrålar att han kommer skita ut sin lever.
Själv var jag på väg att skita i papperskorgen men så kravlade Danne ut och jag själv fick möta den vita besten som gapade. Nu till min fråga, är det någon som sitter på ett anus repair kit?!
Sagt och gjort, jag trollar lite med knäna och helt plötsligt har jag 165:- kvar. För resten av månaden. Nåja jag är inte den som spar på krutet och Danne tycker vi ska äta på Fagersta pizzeria. Det har varit stängt ett tag. En bil utanför, inte en käft därinne. Som det brukar vara.
Beställer en California. Marinerad oxfilé, räkor, svamp och bea. Danne beställer en Fagerman special. Vi åker hem till mig och inleder frosseriet. Efter första tuggan konstaterar jag att något är väldigt fel med min pizza. Men jag har betalat så det ska ätas. Tar en ny tugga men pallar inte svälja den här gången.
Värmer på mormors kålpudding jag fick igår... fortfarande hungrig. När Danne tryckt i sig halva sin pizza utbrister han "Fyfan vad den smakade ruttet. Jag fick maskera den med pizzasallad och bea." Sedan tar det inte mer än fem sekunder innan han störtar in på toaletten och vrålar att han kommer skita ut sin lever.
Själv var jag på väg att skita i papperskorgen men så kravlade Danne ut och jag själv fick möta den vita besten som gapade. Nu till min fråga, är det någon som sitter på ett anus repair kit?!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)



