Anything is possible

"I know you're out there. I can feel you now.
I know that you're afraid. You're afraid of us.
You're afraid of change. I don't know the future.
I didn't come here to tell you how this is going to end.
I came here, to tell you how it's going to begin."

tisdag 31 maj 2011

Och nu över till något helt annat

"-Ich habe eine katze! Was is los Zafira?"

Ett sprillans nytt kukfodral till husse, summer edition. Tycker om att attackera bröstvårtor men blir hispig av Wizack Twizack. Min andra katt Svea kommenterar; "Inte Tupolev."

torsdag 26 maj 2011

Konsten att gnälla över småsaker

Mattias har Löfgrens syndrom.

Danne upplever värk i penis.

Ja... du trodde väl inte att du klickade dig förbi en innehållsvarning i onödan? Lycka till med lunchen sen då!


söndag 22 maj 2011

Och kuken den stod på Danne Wetterskog

Följande har hänt.

Redan i fredags stod den. Kuken på Danne Wetterskog. Det finns en anledning till varför knark är dåligt och varför sprutor är farligt. Häradsbetäckare Wetterskog och hans hästpenis har varit på äventyr vill jag lova. Eller ja hästpenis och hästpenis... svälld sparris egentligen. Lika äcklig som en hundkuk men inte fullt så stor.

Kusin min hade jagat fatt på en kukspruta, en clarivix (Caverject) och petat i sig alla fyra doser av den. Det är livsfarligt och idiotiskt gjort. Har man inte vetskap om vad man gör ska man inte göra det helt enkelt. Men redan i fredags såg jag honom försvinna med orden "-Nu får jag en hjärtattack!" och en kuk som stod som ett spett i byxan.

På fredags natt ringer han och jag följde med honom till en mystisk adress där två stackare låg och försökte sova bort nattens demoner. Men inte då. Slår mig ned i soffan och Danne klär av sig på underdelen. Byxor och kalsong med pinnen fri så att säga. Han sätter sig i soffan och tar en gul plastpåse och trär över sitt "massiva" stånd. Men det det hjälpte inte, han gick in och duschade sig själv.

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Samtidigt som jag vill avlida av skratt måste jag tygla mina känslor för börjar jag asgarva då vet jag att jag åker på en smäll. Han får en av mina Arboga 7,3 som jag tagit med mig när han skriker att trycket i hans balle är så hårt så han tror att den ska explodera.

XX poängterar att han själv den dumma idiotfan har gjort samma dumma grej mot sig själv en gång. Och att hans stånd (inte XX utan Dannes) kommer vara i 16 timmar. XX stånd vet jag inte hur länge det skulle vara. Utan jag gick därifrån för att få sova lite innan det var dags att jobba övertid. Lördag fm har Danne hittat hem till mamma Lena, som ringer 112. Ambulansen kommer väl fram men det passar inte herrn att åka med så ambulansen åker. Istället av någon anledning skickas en sjuktransport, en taxi.

På Västerås akut får man ta emot en mycket arg Danne som knappt kan gå och som vrålar att han ska minsann gå före i kön. Och det får han. "-Wetterskog va? Du har åkt ifrån Fagersta?" Inne i rummet möts han av läkare som kör en spruta i roten på hans lilla kuk. Men det är ju givetvis ingenting mot den andra sprutan som den asiatiske läkaren kör ner i hans blodfyllda ollon och stöter och gröper omkring med, ungefär som en mortel, för att tömma den på blod. "-Det ska inte göra ont, har du druckit något idag?" frågar läkaren. Och när det väl kommer fram att han druckit 1,5L pucko så avbryts operationen.

Det gör macho man mer tokig så han sparkar efter läkarna som försvinner och blodet det sprutar som en fontän ur kuken på Danne Wetterskog. Överallt... på väggar och golv och han sitter där ensam i rummet med dörren vidöppen och försöker tvångsonanera sin blodiga kuk. Och det slutar med att han skickas hem.

Till The Muff Family där han, ja klär av sig på underkroppen och går omkring med svullen balle. Och han försöker svalka den med en fryst falukorvsring. Han somnar i badet. Han har legat i Muffens soffa, naken, och ätit munkar. Ja han tvingade ut Muffen till Coop för munkar... han har sovit med öppna ögon i soffan. Natten spenderade han i Muffens säng, naken.

Jag åkte dit för att kolla läget idag och hittar till Robyns sjukstuga. Där sitter Muffen med lindade fötter och säger att han åkte in till sjukhuset igår. Och att han precis kommit hem. Och han påstår sig ha Lövgrens syndrom, något som drabbar män i åldern 25-40. "-Danne, jag är sjuk på riktigt!" säger han hånfullt. Jag ruskar på huvudet och tittar på mannen som återigen ligger och väntar på sjuktransport, taxi. Den skulle komma 16:50. Om ca 20-30 min om jag uppfattade det rätt.

Och vi väntade och väntade. Kusin var otålig och svor som en borstbindare. Ett par minuter försenad dyker taxibilen upp och det är en kvinna som kör. Jag tänker "-Åh Herregud..." när jag ser och hör kusin slita upp bildörren och skrika "-HAR DU NÅN GÅNG KÖRT TILL EN FÖRLOSSNING FÖRUT SÅ FÅR DU FAN TA OCH KÖRA FORTARE NU!!" och en Robyn Fransson som hoppar in i baksätet.

Taxin rullar sakta iväg men kommer inte mer än 20m innan den tvärnitar.  Jag tänker "-Danne för fan.... tänk på vad du säger och i vilket underläge du befinner dig i." och väntar på att taxin ska köra så att jag kommer fram med min bil. Och den körde iväg. Sen vet jag inget mer. Men jag vet att man kan ringa till mig och satsa pengar på att taxin kommer fram till Västerås eller inte. Jag tror på inte (:

Aldrig förut har jag sett honom lida så mycket. Och jag har sagt det till honom. Hans karma kommer ifatt honom... så ta inga sprutor, barn! Hans dumma beslut om att ta en spruta i kuken kan komma att bli hans enda alternativ i fortsättningen, ironiskt nog. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, på riktigt alltså!

lördag 21 maj 2011

Meningslös dagboksanteckning?

Idag har jag varit ute och samlat komptimmar. Komptimmar man i princip aldrig kan använda. Och det var bara jag ute som jobbade övertid. Vet inte hur många dem var igår men med mig var vi sex personer idag så jag tycker jag har slitit. För att vara sjukt trött dök jag in vid halv 10 och lyfte 500 kortborr (tre ton) samt packat 2000 0,8:or (sex ton.)

Blev bara ett PPU men det var 9 ton båt så vafan jag är nöjd. Jag älskar skamvrån och kortborr. ENSAMHET och RO! Klockan fem gick jag hem. Helt fantastisk arbetsdag måste jag säga, har hållt mig kreativ och hunnit med mycket mer än vad jag trodde jag skulle hinna med.

Och tänk vad en annans mans balle kan bli psykiskt utmattande för en annan. Det mina ögon har vittnat om i natten är för hemskt för att beskrivas. Men jag har en allvarlig och rolig berättelse till barnbarnen, det kan jag lova! Danne Wetterskog, i sitt esse. Det är inte konstigt att man blir orolig. Nog sagt, det verkar sluta bra.

"-Penis penis på kroppen där, säg mig vem som äckligast i landet har!"
"-Danne Dr Runk Wetterskog!"

Och nu har jag äntligen fått svaret jag längtat efter. Jag har större ^^

torsdag 19 maj 2011

Perkele! (Sa finnen)

Jag hoppas att någon kan ringa Peter Engstrand och meddela att VM-pokalen är trasig :D

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/landslag/hockeyvm2011/article13046989.ab

tisdag 17 maj 2011

So Long Peter Engstrand (ej död)

"-Gratis kaffebröd... på en tisdag? Mmm... :D"

Brände iväg till Avesta med min sambo som tänkte börja plugga distans. På väg mot Norberg var sheriffen på hugget och stoppade bilister till höger och vänster. Aldrig har dem något vettigt för sig. Väl framme i Avesta skulle mannen utan lokalsinne hitta till InfoKomp. Regnet fullkomligt öste ner och frustationen låg som en fuktig hinna över pannan.

Lyckades på något sätt hitta rätt och dumpade av henne där. In på Coop för att inhandla finska pinnar, på order av bruksmogulen och finländaren Peter Engstrand.

Han var den enda som vågade vara kaxig över Finlands historiska vinst. "-Här har Ni 100 spänn, köp finska pinnar för den och fira VM-silvret!" skanderade han och stämplade ut för att åka till Spanien på semester en vecka.

Kunde han bara inte åkt till.....tja.. säg Finland? Resultatet blev dock sex kartonger med finska pinnar. Det regnade fortfarande ute och jag var nästan dyngsur. Jag blev dyngsur...när jag spenderade tio minuter till att jaga rätt på bilfan. Hade glömt bort vart jag parkerade.... mannen med lokalsinnet...

Väl i fikarutan släppte min ilska. Jag älskar finska pinnar! Tack Peter Engstrand... och må finnarna supa bort pokalen! Sådär glad har jag inte sett Peter Engstrand på......16 år. Det kan han ha. Det lär dröja 16 år till innan han ger bort en hundring.

måndag 16 maj 2011

Eva Braun

"-DCs lilla slyna - påsatt bakom spacen av LaveMange för en festis..."