Anything is possible

"I know you're out there. I can feel you now.
I know that you're afraid. You're afraid of us.
You're afraid of change. I don't know the future.
I didn't come here to tell you how this is going to end.
I came here, to tell you how it's going to begin."

fredag 6 juli 2012

BDA till Tjeckien



Ja jävlar i mig... läste i FP att Fagerstabandet Bad Dreams Always var klara för en festival i Tjeckien. Fan vad roligt för grabbarna alltså. Det är kul att skivförsäljningen från OK/Q8 i Kolarbyn har gått så pass bra för dem. Jag menar jag ju har sett den där skivan legat där framme vid disken i snart tre år nu så det var väl kul.

Men Bad Dreams Always har varit med förr. Sen 1988!! Snart är samtliga bandets medlemmar i 50-års åldern. Eller snart och snart, ett par år åtminstone. Enligt bandets "sångare" Pontus Ekwall så är han för gammal för att ha groupies. Han sa så till morsan när hon frågade om hon fick följa med som groupie i alla fall.

Bandets basist Käre. Han bor ju här i grannkåken. Han är rolig han. Har bara sett honom skitfull på fotbollsresor. En gång när vi var i Halmstad så låg Käre däckad på stranden mitt i solen, resten av bussen badade och drack öl.

När vi skulle gå in till matchen så försvann han. Det visade sig senare efter matchen att han gått och satt sig vid sittplatsläktaren i fel klack. Och dessutom fått betala en dyrare biljett. Ja jävlar i mig...

Och T-Ban som är Fagerstas sista men äldsta punkare känns det lite som. Han spelar alltid fortast på gitarren och brukar enligt min mamma vinna de flesta spelningar då hon tror att bandet tävlar i att spela fortast på så kortast möjliga tid.

Tjeckien alltså för Bad Dreams Always... Go hingsten Pontus Ekwall!

tisdag 27 mars 2012

Jony Hawk

Kärt barn har många namn.

Det här är Jony Hawk. Han gillar att lära sig nya saker. Idag lärde han sig skateboard. Se så glad han är, sekunderna före han ska testa den konstiga plankan som Kristoffer Sillmacka kom körandes på.

"-En basic bil utan ratt" hur är det möjligt? Han funderade.

Det är kanske dags att Sverige inför körkort på dessa livsfarliga brädor för det såg ut som om Jony Hawk höll på att stryka med. Han rullade runt flera varv och vred sig i plågor. Ja.. så går det när man försöker
grinda grenstället och göra en noseflip över rullbanan. Skateboard åker man utomhus!!

Nä drick du ditt kaffe Jony Hawk och låt balansmästaren i vinterns motsvarighet till wakeboard - fakeboard stå för underhållningen. För mig är Du alltid Kung Shabo.

Jony Hawk ombads att inte lämna in en tillbudsrapport till KK. Men imorgon får han en örfil av KK. Det har jag fått många gånger.

lördag 10 mars 2012

Hamson

Äntligen dags för lite kvalitetstid med sina arbetskollegor då 22 får jobba helg. För ovanlighetens skull så styrde Hammock Johansson skutan och hela skiftlaget var komplett. Jag tror fan det gick vägen idag.

Jag har observerat följande;

Förhållandet mellan Shabo och Kim verkar ha utvecklats, kanske i den mindre snabbare takten då men nu smeker de varandra på jobbet. Alltså Shabo med sina grottarmar, vad gör han? Står han och knådar pizza i Kims finnvita nacke eller vad?

Bättre upp går det dock för det nyförälskade paret Hamson, som iofs har haft ett eget fikabord since -09 så det var väl inte så oväntat att det skulle slå gnistor där nere i hörnet. Jag menar, de har ju ändå tippat tillsammans i samma tipsliga de senaste åren och fortfarande knegar de på samma ställe.

Varför tar inte alla bara upp en varsin femhundring och sätter eld på den, och den som kan hålla den längst vinner en matkupong av de andra? Då skulle ju åtminstone någon vinna något.

Men Hamson går inte bara på diet tillsammans och dricker lika hockeypulver. De svullar även tillsammans. Idag hade de ätardag tillsammans och dukade upp en alldeles egen kinabuffé som Stensson själv hade åkt och hämtat med pärlan, krävt kinesen på ett kvitto och druckit en utav hans guldfiskar.

Som dessert matade Hamson varandra med kvarg som de hade hällt fun light-hallon i. Att de drack cola light till listade ni säkert ut själva. Fanns det minst ett stearinljus på bordet undrar ni? Om det fanns!

"-Man skulle vara pokermiljonär..." sa Hammock och satte en hundring på Leksand - Djurgården, så stilrent med sin Iphone. För han vet att det är lugnt. Han vet att Stensson spelar för mycket mera och förmodligen skulle bjuda med honom på en kärlekssemester av sällan skådat slag om han vann.

Hamson - Borrar alla typer av hål. Världen över.

torsdag 16 februari 2012

Stryk AB

 "-Buhu, jag fick stryk."

Spenderat två timmar på sjukhus med araben efter att jag plockat honom på träningen igår. Två timmar med röntgen och hela köret. Vet ni vad han hade då? En stukad fot. En stukad fot med mensvärk i. Nädå han hade faktiskt ondare än så.

Men där ser Ni, efter bara ett par träningar är jag livsfarlig. Så livsfarlig att du måste röntgas efteråt.

Kalaset för det hela gick på 50:- för distriktssköterskan och sedan 90:- igen för läkaren. Men då ingick röntgen och lån av kryckor. Kaffet kostade 18:- och colan kostade 18:-. Tack Mitt hjärta.

Det ryktas även att Ivan Drago ligger hemma och grinar illa efter måndagens träning för han dök då inte upp på onsdagsträningen. Illa illa.. endast jag är kvar.

måndag 13 februari 2012

Kjelle D går i bräschen

"-Första gången Kjelle D inte fick vara värst!"

onsdag 11 januari 2012

Skenet bedrar på skiftlag 22

Fan vilket skruvat skiftlag jag har. Jag tror Shabo och Kim är på väg att bli tillsammans. Inte så jävla konstigt när han stått och svankat på jobbet lite titt som tätt. Det är sant. Han är den enda killen som kan på hela skiftlaget.

Ryssen är tydligen en hemsk granne, men han har en mycket snygg korvbil på gräsmattan brevid huset, har jag hört.

Den ständigt frånvarande Kapten Hammock försöker byta skiftlag. Fick inte. HAHA!

Christine och Lovisa petar snor inne på toaletten. Närå, men de hittade. Hur man nu bara råkar hitta det? Kanske som när man sitter och stånkar så hårt att man har huvudet mellan tårna, och sen sneglar upp under handfatet?

Själv har jag gått omkring med kalsongerna bak och fram hela dagen. Men de var lika sköna för det.

Och jag har fått en idé. Mina tre favoritröster som jag helst skulle vilja höra i ett radioprogram är ryssen, Kim och Rolle. Dem skulle kunna prata om precis vad som helst så skulle det låta roligt.

Kim: (brett fagerstamål) "-Vad har du gjort i helgen då ryssen?"
Ryssen: (långsam dov ryska) "-Drukit voodka."
Kim: "-Och ätit apelsin till?"
Ryssen: "-Jah."
Rolle: (gällt fagerstamål) "-Det är ju helt sjukt! Min grabb är DJ!"
Ryssen: "-Sen drack ja tre-fira öl."
Kim: "-Och nu över till vädret med Rolle."
Rolle: "-Ett lågtryck breder ut sig och det kommer regna hela dagen" .... and so on.

Man förstår när man hör dem.

söndag 1 januari 2012

Gott nytt liv

Så här bakfull borde man inte få vara. Fy fan för alkohol. Imorgon ska jag krama om alla på AA. Vi tar gårdagen vid ett bättre tillfälle. Gott nytt år! Swedbar och kök bjöd på trevlig nyårsfest. Så gjorde även raggarna i Alice i Underlandet-huset. Coolt ba!