Anything is possible

"I know you're out there. I can feel you now.
I know that you're afraid. You're afraid of us.
You're afraid of change. I don't know the future.
I didn't come here to tell you how this is going to end.
I came here, to tell you how it's going to begin."

söndag 28 februari 2010

JetLag White

Igår var det dags att fara iväg till club JetLag i Hedemora och slå klackarna i taket. Joel, Pelle, Emma, Kursu och jag. Kursu slutade jobbet vid 22 och ca 22.30 började färden. Självklart hade vi setat och förkrökat, själv hade jag slevat i mig 1 San Miguel, 1 Åbro Lejon, 1 Småland, 2 Red Stripe, och en kvarting René Barbier. Fyllehungern satte igång. "-Mot Donken!", vrålade vi från baksätet. Sagt och gjort, vi stövlar in och Pelle går fram emot kassan.

"-Håll i dig nu" sa Pelle och flinade glatt åt den söta kassörskan. "-Jag vill ha 10 cheeseburgare, en liten cola, och en dubbel QP, bara burgaren." "-Det var inte så farligt, log hon tillbaka. 162 kronor. Sedan var det min tur. "Jag vill ha 10 cheeseburgare och ett dubbel QP-cheese meal." 175:-. "-Maten kommer att dröja lite", svarade hon vänligt. Joel beställer 4 QP. Sedan var det Kursus tur, och här bröt den stackars tjejen nästan ihop när biffiga Kursu kliver fram och beställer två (2!) hamburgare. Jädrar anacka, vi fick säkert vänta en halvtimme på maten. Och Emma hade köpt en ny fin bil som numera har en pikant doft av cheeseburgare då jag, Pelle och Joel förvarade våra 23 hamburgare i bagageutrymmmet under festen.

Väldigt sent kom vi fram till festen. Airbase spelade och gjorde ett sånt bra set att jag och Pelle inte kunde stå stilla. Genast såg vi en tjej i något som kan ha varit Sveriges kortaste kjol. "-I like this!" flinade Pelle. "-Told you so!" svarade jag. Efter Airbase var det dags för Jonas Hornblad, Sveriges kanske kortaste DJ. Det är nästan så man tror han ska mixa med näsborrarna. Och han gjorde ett grymt set, igen. Att det kan vara så förlösande att bara ställa sig i ett hav av laser och UV och bara existera för stunden. Musik är terapi för själen säger jag. Det var dock mindre folk än vanligt, men det var väldigt snyggt med white temat. Och till alla tjejer som inte använde BH igår. Tack. Jag ska skippa kalsonger nästa gång. Nåja, måste ha frukost nu. Har fem cheeseburgare kvar. Ska försöka lägga upp bilder på kvittona från donken. Min mobilkamera föll inte långt ifrån päronträdet. Den har lite dålig fokus.

lördag 27 februari 2010

MUSTA JAA

Musta jää on psykologinen kolmiodraama, jossa kaksi
vahvaa naista joutuu vastatusten taistellessaan samasta
miehestä.

Päivystyspoliklinikalla (23 bokstäver) lääkärinä työskentelevälle
Saaralle selviää, että hänen arkkitehtuuria opettavalla
aviomiehellään Leolla on suhde nuoreen opiskelijattareen.
Saara kehittää itselleen uuden henkilöllisyyden ja
ystävystyy miehensä rakastajattaren kanssa. Elokuvan
tapahtumapaikkana on viileä Helsinki.

fredag 26 februari 2010

Upphittat - en sidobackspegel!

Nej det är inget skoterhopp, det är min bil!

Taklagsfest??

Taket på Systemair rasade in igår. "-Det borde inte hända här", sa Ingemar. Jag undrar... borde det de på Systemair?? Nä fuskbygge säger jag. Alla miffon som gick en treårig linje med en hammare i näven borde få gå ut gratis och bygga om vartenda tak som rasat in i Svea Rike denna vinter. På eftermiddagen satt vi och tryckte lite i fikarummet, taket höll på att rasa in. Det borde det inte gjort. Och det gjorde inte det heller. Så jag fick jobba övertid idag. Tvi fan! Men nu är det slut på Pappskallefabriken.

Nu blir det att klota på Atlas i framtiden. Vad roligt det ska bli att få skicka in Marc i plastmaskinen och göra en kåldolme av honom igen. Tacka vet jag nattskift gott folk.. Men innan jag gick hem var jag tvungen att göra nr 2. Alla hade gått hem så ingen skadades under inspelningen. Hade mp3-spelaren i fickan. Och sladden blev så pass kort när jag drog ner byxorna att jag fick sitta med huvudet mellan benen för att kunna lyssna. Det var inte lika roligt som det låter. Tänk om dörren hade öppnats.. då hade det sett ut som att jag satt och sket och sög av mig själv. Jag hade skyllt på att jag är närsynt och behövde se vart jag torkade mig.

Börjar sakna kusin vitamin som skakar gallerbur i Stockholm. Saknar våra galna äventyr och våra matdejter.
Jag bär facklan kompis, den är tung och jag är hungrig. Jag reser ensam på mina äventyr. En värld bara för mig. Där allting är möjligt. Till och med det omöjliga. "Sommarnatt, sommarnatt, vi jagade lyckan vi sprang ifatt den..."

Hade fått ett argt sms av en kompis när jag vaknade imorse. En kompis som har svårt att acceptera att jag jobbar och tar det lugnt numera. "Far åt h" stod det, med fyra punkter. Nåväl sagt och gjort, ner och skotta fram bilen och sen full kareta iväg. Väl framme vid fikabordet svarade jag; "Framme." Inget svar. That closes the deal, right?

"Jag är inte den jag borde va
Inte den jag vill va
Men tack och lov inte heller
Den jag en gång var"
Toni Holgersson - Den jag en gång var

torsdag 25 februari 2010

May I insert penis?

Kaptens logg. Fagersta, stjärndatum 25:e februari tjugohundratio. Har ätit tacos hos Pelle Pung & Vincent med Joel för en stund sen. Vincent är så härlig... men han fick inte fortsätta äta snö från mina skor för pappa. Förstår ni hur mycket grabben dyrkar mig? Äta snö från mina skor.. Suck... är det ingen som vill knulla tjockt med mig? Passa på nu.. jag är sårbar.

"Everybody reach to roll the stakes. Day and day I even feel the same.
You're always put your head inside the sand. So follow me I'll make you understand. You got to free your soul, got to let yourself go.
Let the electro beat flow."
(X-Noize feat. Tom C - Let Yourself go) 

(Kan hända att jag har lite lök i öronen, men det låter som dem sjunger såsom jag skrivit)

Skit ska med skit fördrivas

Hallå där kött och blåbär!! Idag kära lyssnare blev det klart att jag vänder segel mot Atlas Copco, DC-lagret till lag 22 på måndag. Kolarbyn viskar att Jimmy K & Toni S fortfarande spökar där. Jag tycker jättebra om dem och dem ser väl bra ut. Jag tycker att dem ska ha högre lön om jag ska vara ärlig. (Ssch! Jag tror dem läser min blogg. Bloggnoja!) Nåja. Vill ni veta vad? Jag ska jobba till halv 5 imorgon. För att ta igen min försovning på 3 timmar. Och det är ju fredag... Det var AdeccoMicke som bad mig fråga EBM PapstMicke om jag skulle göra övertid för det. Och jag frågade Micke, och han gick ju med på det. Det tycker jag var tråkigt.

Och inte fick jag lån på GE Moneybank idag heller när jag ringde. Jag gjorde nåt hemskt dumt. Jag var ärlig och förklarade min anställning och situation med pengarna. Men jag fick avslag för att det var för kort anställning jag hade. Att jag sen får dubbellön i mars spelade liksom ingen roll. Nej men jag ska fortsätta vara ärlig mamma... det kommer man ju långt med.

Kom hem idag skitnödig som ett jävla as. Det var bara strippa näck och sen sätta sig i sadeln. "-Ve och fasa! Han bajsar naken!" tänker ni.. (NEJ DET ÄR INTE KONSTIGT ATT JAG BAJSAR NAKEN. DET ÄR BEKVÄMT. PUNKT SLUT!) Förut gjorde jag det jämt, nu gör jag det bara ibland. Men hur som helst jag skapade ett smärre mästerverk. En lån smal, fin korv med naturligt brun färg och en lukt som inte var från denna värld. Längs hela skålen, rätt ner i doppet på höger sida. Touchdown Wetterskog!! MÅÅÅÅÅL! Jag var tvungen att ta kort och skicka till Joel. Tänkte att nu får jag tillbaka ett argt sms men Joel är så härlig.. för så här svarade han; "Oh my fucking god.. Det var det värsta jag någonsin sett :) gg" Betyder det att Joel brukar få sjuka och äckliga mms av mig lite då och då eller betyder det att Joel gillar bajs?

Nä nu blömmar löken! Jag måste kila!

onsdag 24 februari 2010

Jag har hört om en stad ovan molnen

Helvetes förbannades piss och skit! Vaknade groggy som vanligt. Jag kände på en gång att jag klev upp på fel sida av sängen. (Den andra står mot väggen, och att gå ur vid fotänden betyder otur) Brer ett par snabba mackor sen 06:40, in i bilen och sen full patte mot ångestens högborg. Men va roligt!! Sitta och montera stickproppar till fläktarna. Förbannat pillrigt och värdelöst när man är Parkinsson-skadad som jag är. Speciellt när man inser att man glömt separera matning och styrningskablar på FEM motorer. Gör om gör rätt..

Magen skriker efter föda. 30 minuters lunch. Jävla skit.. cappuchino igen. Och ett rött jävla äpple. Åker som ett jävla jehu in till "centrum" (dem där husen som har hamnat lite för nära varandra gentemot dem där fyra andra) Bankomat.. fan.. har definitivt inte en hundring på mig. Kolla saldo.. får ingen minneslapp. FÖRBANNAT!! Åker tillbaka.. en kvart kvar av lunchen. Cappuchino.. magen börjar bubbla. Satans skit... med fem minuter kvar av rasten kommer jag på mackjävlarna. Med getost! Mumsfilifjonka!! Sen blev det ballongmage a la Wetterskog och jag grät inombords. Nåja.. Biogenesis - Sonoo-file, på full patte. Ingen kommunikation med omvärlden. It's my party and I cry if I want to!

14.30, hemgång.. äntligen. Det finns en Gud! Måste in med en blankett till Nordea i Västanfors. Morsan sa att dem stängde 15.00. Blåser iväg som ett jehu ut från Skinnsberg. Hamnar bakom en timmerbil OCH en lastbil. Fan fan fan... jag får psykbryt!!!! Omkörning, 120km/h. Tvärnit utanför Nordea. Som stänger........Måndag - Fredag 13:00. Torsdagar 17.00. VARFÖR?! VARFÖR JUST JÄVLA JAG?! På't imorgon igen då. Lämna bilen till morsan. Svär över att bloggen inte funkar (försän nu) Sen sover mig litegranna... halv 7 går jag till morsan och ska hämta bilen igen. "-Vi ska ju åka och kolla på lägenhet klockan 7!" MEN SUCK.......jag pallar fan inte mer. Ge mig sprit! Hexanor! Morfin! Valium! T-röd! (Smaken du aldrig minns)

Är luspank t.o.m 25:e mars. Har ingen att låna pengar av.. vänder mig till jävla Ellos.se. Ge mig fyra lax! Fyll i här... Så ska man ange årtalet och månad när man fick tandställning, jag menar anställning. 2010 skriver jag, får detta svar; "Året ska anges med fyra siffror (YYYY), dvs det år du påbörjade din anställning. Du kan ej ange ett årtal framåt i tiden." Verkligen ALLT jävlas idag. Far åt helvete med hela skiten!!! Nåja... vad är en bal på slottet? Får väl knacka skattmas om ett par månader då... GODNATT. Eller vänta nu.. fördjävlig natt!