Anything is possible

"I know you're out there. I can feel you now.
I know that you're afraid. You're afraid of us.
You're afraid of change. I don't know the future.
I didn't come here to tell you how this is going to end.
I came here, to tell you how it's going to begin."

måndag 28 februari 2011

Konsten att duscha på jobbet

 "-Dags att svina!"
 (Ja det är ett äkta.)

Jag begriper mig inte på hur Sune Emets alltjänst har tänkt här på jobbet. Man tog bort de s.k. "runkbåsen" som man glatt stod och runkade i medans man duschade efter jobbet. Så i ett par månader har man nu stått brevid varandra allihopa, och runkat ikapp. Utan avskärmningar.

Därför väljer jag att duscha hemma, för det känns som att någonstans vill jag ha lite privatliv. Men nu är det alltså så att vi sett nya fräscha avskärmningar som ska upp. Transparenta. Varför det? Jag förstår det lika lite som att kapellmästare Karlkvist ska åka Vasaloppet i år.

Arabvärlden gör uppror, Julian Assange är naken och FAIK klarade inte kvalet till hockeyettan... konstiga grejer händer hela tiden... =/

(Nej bilden har inget med texten att göra, hittade ett bättre kort på kusins grishuvud. Som förmodligen ligger och förmultnar någonstans på ringvägen.)

söndag 27 februari 2011

Danne 30 år tjock och svår

"-Undan grisar!"

Det var dagen D. Dagen vi inte trodde skulle komma. Dannes dag. Födelsedag. 30 jävla lortiga hundår. "-Smells like dog poo!" Polisen hade noterat lappen i sitt fikarum ang. festen och hade uppenbarligen valt att ta "Alla kommer vara där" på stort allvar.

Till det hade man bjudit in tre bussar som stod i fyrvägskorsningen vid hantverksvägen och lade pussel över hela vägen med S. i spetsen. Man stoppade Peter Griffin i 45 minuter och tog plåtarna av bilen och räckte över honom en faktura. Man valde även att stoppa honom lite senare igen, då i taxin för att göra livet så surt som möjligt för den glade festdeltagaren och arrangören till denna tillställning.

Undertecknad vaknade 17.10 och blev lite sen. Tog med mig brudarna och blev lite full. Danne fick ett riktigt fryst grishuvud i present som jag vackert la på pålen vid marshallen, så att snuten skulle förstå att här ligger det nog en halv gris begraven.

Men man kan nog säga att hälften av alla presenter Danne fick kan han ligga med. Det hade jag nästan förväntat mig. Nu kanske det är slutavlat för hans del. En pocketpussy och aldrig mer behöver han gå utanför dörren. Möjligtvis för att köpa salva till snorren.

Robyn blev skitfull och spydde i en soppskål precis innan hemgång. Ringvägssmiskaren kammade hem 10 rätt av 10 möjliga på quizet om Danne. Inte helt oväntat det heller.

Vem i raden av alla Danne Wetterskogs älskarinnor fick med sig honom hem kan man undra? I övrigt gick festen lugnt till. Och gladast, det var nog polisen. Stort tack till alla som kom och festade med oss. Ses nog igen ifall Danne fyller 40.

Och så avslutar vi med ett Danne-citat; "-I Fagersta sover fittorna aldrig, det är helt sinnessjukt."

fredag 25 februari 2011

Sambo



"-Känns denna leksak verkligen rumsren? Är det verkligen klövar eller är det kukar?"

Köpte denna barnleksak eller "klocka" på Pickaboo åt min flickvän som flyttade in hos mig idag. "-Time for sex!" ylade hon som kanske precis Buck Angel....

Man tror vid det här laget att det ska stå "Made in China" bakpå.. men det står SunToys AB, Sunne. Svenskt hantverk så säg....

Och glöm inte; "Det Pickabo inte har, är inte värt att köpa!"
(OBS. Facebookgrupp!)

onsdag 23 februari 2011

Danne Wetterskogs 30-års present

Idag fyller kusin Danne 30. Han har nu runkat som vuxen och tycker att det bara blir skönare med åren. Givetvis har jag köpt kanske det bästa man kan köpa för pengar. Något att runka till för Danne...

"-Tommy Normans egenproducerade mästerverk...."


Kan inte låta bli att fundera på hur det låter när han får kuk? Vrålar han som en hel karl eller stönar han sött? Jag vet inte heller om jag ska bli kåt eller äcklad... men jag kommer se filmen. Och jag kommer nog garva lika hårt som till bajsfilmerna jag har i ägo.

(Köpt på världens bästa butik - US VIDEO.)

måndag 21 februari 2011

Ekvationsräkning med Danne W

Hade det inte varit på engelska hade jag trott att det var kusin som knåpat ihop detta... kul men sant. Ful men tajt.

fredag 18 februari 2011

Fredagskrönikan

"-Nu får du allt ta och komma på nästa hemmamatch" beordrade mannen med hammocken på ryggen. Jag fick skämmas lite då jag lovat att komma ett par gånger men inte dykt upp. Det är ju egentligen play-offen som är roligast att se, men visst. Det var ju ändå fredag och att gå på hockey är egentligen ingen dum förfest. Det är ju nästan samma sak, man sitter där och skrålar och man får max höra tio sekunder av varje låt som spelas mellan avbrotten, precis som hemma. Det var nästan så att man saknade en jumbotron där någon kunde tvinga en att titta på tramsiga Youtube-klipp mellan varven.

Det var över tio år sedan jag satte min fot på Fagerliden. I entrén hostade jag upp en hundralapp och fick tillbaka två femtiolappar, trots att inträdet gick på femtio riksdaler. Men mitt snikna hjärta kunde bara inte stoppa ned dem i plånboken. Lämnade tillbaka en femtiolapp och stegade in. Hela kroppen fylldes av eufori och nostalgikänslor. Helt plötsligt blev man grabb igen. Den bisarra lukten av leverpastej låg kvar som en fuktig hinna över arenan, precis som när man var mindre. Men det var något som inte stämde, något hade hänt.

Den kalla ishallen vittnade om en förändring, vilket kanske inte är så konstigt då det mesta förändras med tiden. Den vänstra sittplatsläktaren var borta, många sponsorer hade flytt sin kos och ståplatsläktaren var igenspikad. Nu kunde man inte springa därunder längre och leta puckar, mynt eller peta farbröder i arslet med ett sugrör som man kunde förr. Och jag vill minnas att man släckte ned hallen och dunkade på en partystänkare medans laget triumferande stegade in på isen och åkte runt runt i mittcirkeln och slog klubborna taktfullt i isen. "-Vart tog den traditionen vägen?" frågade min kompis Joel och tittade förundrat på mig. En mycket bra fråga, utan svar.

Och vart var alla Fagerstabor? Endast 142 stycken tappra själar visade dock sitt stöd denna drabbning som skedde mot Hofors. Alla som inte var där kan gott och väl köpa en extra FAIK-kasse i affären nästa gång.

Kröp upp på läktaren bakom duon Spolander/Albinsson som agerade totempålar i båset. Rädslan för att bli träffad av en puck visade sig inte vara helt obefogad men jag kände mig trygg bakom duon. Det kändes mer som att dem ville bli träffade av en puck. Rätta mig om jag har fel men är det inte det målvaktens uppgift? FAIK inledde störtskönt och jag förväntade mig en totalkross. Men något hände, man slappnade av och för ett par sekunder trodde jag att jag satt på Västanfors IP och tittade på bandy. Kom till insikt att jag faktiskt befann mig på Fagerliden, tittandes på damhockey? Nåja, man vann i allafall och kvar på läktaren satt den unga grabben och drömde sig in på planen. Inte för att jag var någon stjärna när min karriär begav sig. Inga mål, ingen assist, inga utvisningsminuter och inga förhoppningar.

Men trots kylan och träsmaken i arslet så var matchen perfekt fredagsunderhållning. Bestämde mig för att gå på nästkommande match och se FAIK ta emot Ludvika. Och nu kunde man äntligen snacka hockey. Hövding Spolander hade tvingat hela laget att käka puckar med taggtråd till frukost. Han tog upp valthornet och blåste fanfariskt, som i Fäbodjäntan, och vips så ledde man med 3-0.

Mannen med minst hår, och då syftar jag inte på Albinsson utan på Ludvikas tränare, var rosenrasande. Argare än matadoren i tjuren Ferdinand. Han svor och skrek åt motståndarlaget men tränarduon kunde inte bry sig mindre. Inte en min rörde dem. Och när man väl klappade in 8-0 bakom Ludvikas målvakt tänkte jag att nu lär dem väl vara lika glada som två hästar i en rutschkana. Men det fanns inte plats för skratt. Blodigt allvar 3x20 minuter. Ludvika förnedrades med hela 9-1. Högklassig underhållning. En totalkross lika stor som Foppas besked om att återigen lägga rören på hyllan. För 94:e gången... Nej jag litar mer på Hosni Mubarak än på Peter Forsberg, så är det bara.

Fredagen den 25:e spelar man sin första play-off hemma på Fagerliden och jag hoppas innerligt att folk vallfärdar dit och ger FAIK det stöd dem behöver!

onsdag 16 februari 2011

Marcs svärfar

Pinoy har fått ett par svarta latexhandskar som han bär på jobbet.
Stolt utbrast han "-Jag har fått dem av min svärfar, Johan Hermanssons pappa!"

Vem fan är Johan Hermansson? Tulo mellan skinkorna Johan!