Anything is possible

"I know you're out there. I can feel you now.
I know that you're afraid. You're afraid of us.
You're afraid of change. I don't know the future.
I didn't come here to tell you how this is going to end.
I came here, to tell you how it's going to begin."

söndag 7 mars 2010

Rymd Safari

"-Min specialitet. Kokt korv utan tidsuppfattning."

Nej det blev potatisbullar. Utan lingonsylt. Jag hatar att koka korv. Steka, steka, STEKA! Var på Rymd Safari igår. Är besviken och vill ha pengarna tillbaka. Såg inte ett enda ufo eller utomjordiska djur. Bara konstiga indiankrigare. Folk som sminkar krigsmålning med UV-färger. Men det blev inget upplopp trots att många från olika stammar var där. En del stammar var till och med inavlade. Men eftersom jag bor i Fagersta, ska jag inte säga något mer om det. Jag hade roligt och musiken var grym som vanligt! Nu till dagens fråga: Är det fortfarande krig i Kongo Kinshasa?

lördag 6 mars 2010

The Great Escape from Kärrgruveparken

Så här mycket snö var det. Vi skottade oss ända upp. Och längre än så!
Här ser vi Bassmans rygg, precis sekunder innan den går av.
(ca 15 minuters fysisk aktivitet.)

Nej det är ingen skumperuk! Det är snö!

Hjälpte Johnny lite med att skotta gångar i kärrgruveparken idag. Bassman, Markus & jag. Och en elektriker med två barn. Och så hustrun Neta förståss. Inte min hustru. Inte elektrikerns heller. Utan Johnnys. Inte senapen för fan! Johnny G's! Det var jävligt kallt, ca 40 isbjörnar. Men som tur vad bjöd Johnny på varm choklad när vi kom fram! Nej.. öl med is i! Hurra! Efter att ha tuggat i mig en öl bestämde jag mig för att alkoholen inte värmer försän man jobbar igång den. Sen jobbade jag som fan och det resulterade i förfrysta tår och tre gratis hamburgare! (Illegal) Dansfest (Det kallas så om det är fler än 10 som dansar samtidigt, utan tillstånd) någonstans vid den långa masten mot Västerås ikväll.
Om man skulle nanna lite så man är i form.

fredag 5 mars 2010

Medulla Oblongata


Jordskalv på Haiti, jordskalv i Chile, tsunamis och tornados. Hemska saker händer hela tiden. Man blir van. Avtrubbad. Så avtrubbad att man har svårt att känna sin alldeles egna smärta. Säger inte att jag mår dåligt. Men jag är avtrubbad. Kom igen nu Sverige! Upp med plånboken igen! Hemska saker har hänt och det är vi som ska bekosta det! Eller? Så låter det ju alltid. Det stör mig. Alla har sitt sätt att hantera hemska saker. Allting sker av en anledning sägs det. Kan det vara så att jordskalv, tsunamis & krig egentligen förekommer för att rensa bort överskottet av människor? Om inte sådana här hemskheter inträffar med jämna mellanrum skulle jorden vara mer överbefolkad än vad den är nu. Jag tror jag vill tolka det så. En annans mans död är den andres levebröd, tyvärr! Livet i sig är så komplicerat, och kort. Vi kommer nog aldrig förstå varför? eller hur? vi existerar. Jag svävar i Guds goda cirkel, där finns inga väggar. Framåt, bakåt, upp eller ner. Hellre det än att springa i Satans onda kvadrat. Väggar åt alla håll. Hur ska du då göra när problemen jagar dig? Spänn av! Jag svamlar bara. Men jag har en poäng. Den får du lista ut själv.

Jag tror på Big Bang-teorin. Enligt denna teori skapades universum och rumtiden för ca 13,7 miljarder år sedan, då universum började expandera från att ha varit koncentrerat i en punkt. Termen i sig är dock missvisande då det inte handlar om en explosion av materia i en tom rymd utan istället om en expansion av rummet självt som materien befinner sig i. Och enligt vetenskapen expanderar det fortfarande, i skrivande stund. Vilket jag väljer att tolka som att vi fortfarande befinner oss i skapelse-ögonblicket. 13,7 miljoner år av expansion. Och om alla vi är unika själar, vad händer då efter döden? Jag vägrar tro att det är slutet på själens existens.

torsdag 4 mars 2010

Lita aldrig på en smal kock!




"-Inuti mig bor en tjock man som vill ut."

Pizza-torsdag på jobbet! Ovanför en delikat pizza från Picasso, en av Fagerstas 11 pizzerior,  Nu ska vi se.. Fagersta Pizzeria 0223-12757, Pizzabolaget 0223-12345 (smart) Pizzeria Palma 0223-10300, Pizzeria Mem & Zin 0223-10110, US Pizza 0223-19595, La Stella 0223-10866, Pizzeria Fontänen (även kallad Pizzeria Fontanellen) 022316999, Västans 0223-71515, Pizzeria Picasso 0223-15773, Pizzeria Carlos 0223-10775 & sist Tre Kronor 0223-10235 (Fax 0223-19250) bakat på italienskt vis. Fast med el. Alltså inte i en stenugn utan elektrisk ugn. På pizzan är det tomat, ost, oxfilé, tacokrydda, färsk vitlök (men gamla tomater då eller?) tacosås, jalapeno, gräddfil. Och så tar man alltid en bea till pizzan. Betyget på pizzan blir; En knapp, och en gylf. Trodde förresten vi hade fler pizzerior, hade vi inte typ 15 ett tag?? Jag har inte räknat med Kapellbackens krog. Det är ingen renodlad pizzeria.
Jag har alla listor. +1 skill point! (Mafia Wars skämt)

Kände mig helt gravid efteråt, upptäckte att jag börjat få större mage (åtmindstonde just då) och det visade sig att jag var gravid med Marc. Han är far till våran svennepinoy. Han väntar även barn med Christine. Enligt honom själv drogade han henne med Rohypnol i drinken och sköt tjockt.
Så här ser våra barns far ut;
Yatta!
Nippon kyuukyuu! (Demo!)
Ashita wa wonderful...

(Japan's got crises! (But!)
Tomorrow is wonderful...) 

Peter gjorde illa handen på jobbet igår, så han hade med sig gasbinda och Voltaren-Gel. Jag hade mina rosa VoltarenT-piller som vanligt. Min fråga är hur man gör om man har ont i huvudet? Ska man smörja in hela skallen och så kommer hela ansiktet hänga sen? Nej jag håller mig till tablettform. Om det ändå vore Rosa Tulpaner.. *suck* Nu tar jag helg. Jag har köpt 2 lådor glass, så jag ska skita på mig så småningom. Over and out! Och glöm inte, Pie Jesu Domine. Dona eis requiem.

Du är vad du äter, ditt fetto!!

Nom Nom Nom Nom Nom Nom Nom Nom Nom Nom Nom!

tisdag 2 mars 2010

Dude, where's my car?!?!?

Ungefär här tappade jag livslusten.. men en halvtimme senare fick jag fram ytterligare 1%, samt att jag svettades bort 4kg från min stackars kropp. Ambulansen kom med dropp och varma filtar. Grannarna hade ögon som pingpongbollar. "-HAR NI ALDRIG SETT EN KARL ARBETA?!" vrålade jag och hyttade med näven.

måndag 1 mars 2010

Den man bäddar åt får man ligga med

Kära lyssnare. Jag mår psykiskt dåligt. Allt började med att mormor skulle skjutsa mig till Atlas så jag kunde hämta ut kläder. Vi skulle åka runt 13.00. 11.30 ringer hon första gången. 11.45 igen. 12.00 var hon hemma hos mig och diskade. Sedan skulle vi försöka skotta av bilen. "-Behöver du skovel?" frågade hon. "-Fan heller, går med en borste." Vi hade en varsin borste. Mormor stack in den i snön och drog till. Det var den borsten det. Sedan försökte jag. Stack in borsten i snömassorna och den försvann. Tror den kom fram i Narnia eller nåt. "-Vi skulle haft en snöskovel!" gapade mormor.

Hon åkte hem igen och jag gick upp och åt. Visst han hon ringa två gånger till på den tiden. Hårstrån började släppa taget från mitt arma huvud.. "NU ÄR DET BRÅTTOM!!! DU BÖRJAR OM EN TIMME OCH TIO MINUTER! SKYNDA SKYNDA! 7:E NYCKELN OCH SEN TILL FADER FOURAH I TORNET! LABOUL SLÅ I GONGGONGEN!! SEN BLIR DET ÄVENTYR!

Sista gången hon ringde sa hon (med gäll röst) "-Ska jag ta med ett äpple?" Då dog jag lite inombords. Och väl i bilen frågade hon om jag tyckte det skulle bli skönt att börja jobba på Adecco igen. S-U-C-K.............. Nejdå hon är snäll mormor, hon ringde ju faktiskt en gång till medans jag jobbade. Jag funderade på att svälja telefonen och skita ut den i en snödriva långt bort där mänskligheten ännu inte varit. Så kan hon få ringa bäst fan hon vill.

Gick bra att jobba idag. Så skönt att vara tillbaka! Får äntligen jobba med Christine. Och så världens skönaste pinoy, Marc. Idag hade han en vattenkammad frilla som påminner om sköningarna i videon "Yatta".
Se hur Marc Sjöström ser ut här
Fick låna snöskoveln av morfar nu. Så imorrn blir det ut och skotta bil. Grävmaskin erfodras om Westlund får säga sitt. Och det får han. Nu ska jag sova. Bara så ni vet. Skulle mormor ringa en gång till ikväll så kommer jag ta en dunk bensin, (som jag alltid har under sängen) hälla den över mig själv, fjutta på och hoppa ut igenom fönstret.