Anything is possible

"I know you're out there. I can feel you now.
I know that you're afraid. You're afraid of us.
You're afraid of change. I don't know the future.
I didn't come here to tell you how this is going to end.
I came here, to tell you how it's going to begin."

tisdag 9 november 2010

Doxycyklin 2care4

"-The drug taking has begun..."

Pappa Åsa-Palt Nygren har vackert skrivit ut medicin och rensningen av rören är nu i full gång. Vanliga biverkningar är naturligtvis illamående, kräkningar & diarré. Hurra vilken fest.

måndag 8 november 2010

Palindrom

Kära blogg. Palindrom är kul.

Märk bara Atlas salta arabkräm! ropade produktionsledare Karlkvist och blåste i fabriksvisslan. Det var nu eller aldrig som vi skulle jobba som hundar. På med svinnarvshandskarna, och så spotta i näven...
 
Vissa pallade inte trycket. Dromedaren Alp-Otto planerade mord! men åt istället sallad i Dallas! Lika bra det då Negus levande moder ses redo med navelsugen?

lördag 6 november 2010

Renskavsgryta från Abisko

"-Man tager vad man haver, det är ett bra recept."
-Pippi Långstrump

Ingredienser. (4 personer)
500g renskav av bogstek
2st handfulla nävar med Shitaké svamp (eller trattkantareller)

1 gul lök

5dl matlagningsgrädde (fungerar jättebra med laktosfri)
1msk hackad persilja
Salt & Peppar

Finhacka löken och smörstek det, häll sedan löken i en kastrull vid sidan om stekpannan.
Smörstek upp svampen och lägg det sedan i kastrullen vid sidan om.
Stek renskaven och krydda den, smaka av så att det är bra kryddat efter eget önskemål. Lägg sedan renskaven i kastrullen vid sidan om.

Flytta kastrullen till plattan som är varm och häll i matlagningsgrädden in i kastrullen och rör om. Låt den sjuda upp i 4-5 minuter.

När du har portionerat ut renskavsgrytan på tallrikarna, strör du över lite av den hackade persiljan på varje portion.

Serveras med kokt potatis, pressad potatis eller potatismos med lingonsylt.

OBS! Använd inte den billiga renskaven som finns hos daglivaruhandeln, då det ej är en bra produkt.

Recept från Andreas Paulsson. Rådjur från DP ;D

fredag 5 november 2010

Stjärnsmäll

 "-Man vet aldrig när man behöver lite eltejp!"

Det räcker tydligen inte med klamydia... Har ännu inte fått medicin så jag misstänker att Apoteket och familjeläkarna ligger i maskopi. Man vill helt enkelt inte att Wetterskogssläktet ska föröka sig, det är tydligt det. Men detta tyckte farbror karma inte var nog så följande scenario inträffade i morse.

05:40, ska köra tillbaka ett rör innan det är dags att börja städa och förbereda hemgång. Hoppar upp i trucken och slår i kanten på ett grenställ. Röret halkar av till hälften och jag böjer mig ned för dra upp bommen som är i höjd med knäna, så att jag kan komma ur trucken och justera röret.

Den översta bommen som är i höjd med armarna är trasig och uppfälld och får för sig att ramla ner och drämma till mig bakom örat. Det svartnade för ögonen och jag kände mig illamående. Men som den goda arbetare jag är så bet jag ihop, tråcklade in mig i stället och åkte ned till C35-04 och la upp röret.

Sedan blev jag lite groggy och märkte att jag blödde. Ett djupt jack på en cm blev resultatet och jag blödde i två timmar. Trodde i dimman att jag hade plåster hemma men allt jag hade var eltejp och bomullsrondeller...

"-Du ser dum ut!"
"-Tacka fan för det när jag går runt med eltejp i huvudet."

Nåja en mosbricka på Statoil samt en Åbro 7,3 fick lindra mina smärtor. Nu har jag slagit hål i huvudet två gånger sedan jag började på DC. Så om ni undrar varför jag är som jag är....

torsdag 4 november 2010

Tips på en läcker middag

"-Man tager vad man haver, det är ett bra recept."
-Pippi Långstrump

Ingredienser.
2 små schalottenlökar
2 vitlöksklyftor
50g smör
2 msk torkad timjan
Salt & Peppar

Tillagning.

1. Salta, peppra och strö timjan på grodlåren. Skala och finhacka löken.
 
2. Värm lite smör i stekpanna på medelvärme och fräs löken mjuk 5 min utan att bränna.
 
3. Tillsätt mer smör och höj till medelhög värme. Lägg i grodlåren och stek ca 15 minuter tills låren fått fin brynt yta. Vänd dem då och då. Servera med en servett till.

tisdag 2 november 2010

Skit på stiftet (Karlkvist jublar)

"-Om du inte hör något på torsdag eller fredag så är det lugnt" sa sköterskan när jag lämnade mitt klamydiatest. Men ja visst, idag ringde en sköterska och berättade att jag hade klamydia så om två timmar ska jag iväg på smittspårning....

Jag vill inte gå till jobbet idag..... det här kommer jag få äta upp. Vi smaskade på prinsessrulle igår för att (lite sent) fira min födelsedag samt det negativa klamydiatestet.

Så detta blogginlägg är inte till för att roa. Det här är en uppmaning. Alla ni som vet med er att Ni har legat med mig under de senaste 6 månaderna kan gott och väl gå upp till UM eller familjeläkarna och kolla rören HAHAHAHAHAHAHA!!!! Kan ni gott ha!!! 1 - 0 Wetterskog.

Klamydia - Pappas f*tta (tuben)

Klamydia - Tunnelbana pojkar 


Klamydia - mothafucka! Sjukdomen som spred sig över ostasien, in över Europa och tog tag om kusin Dannes säck och sa "-SPRID MIG!"

"-Skvätt som du aldrig skvätt tidigare och läkemedelsföretagen kommer att kasta manna från himmelen."

Sagt och gjort, han besprutade ett helt samhälle och en epedemi bröt ut, som till sist drabbade någon närstående. Bra gjort Danne. Tack ska du ha.

måndag 1 november 2010

FAIK

"-Bröderna Seco imponerade svagt på Fagerliden."

Det var ett segertippat FAIK som tog emot slynorna från Avesta BK (sen när är en puck en boll?) på Fagerliden i eftermiddags. FAIK som har storspelat och vunnit stort i föregående matcher var nära att gå på pumpen mot Masjävlarna då... ääääh.... fuck it! 3 - 0 slutade det till FAIK. (1-0, 1-0, 1,0) Sånt här trams överlåter jag till Behrens på Sportbloggen.

Istället googlar jag FAIK och får följande träffar.

  "-Kan förklara den målfattiga matchen?"

"-Hörde att jakten på ny målvakt tagit form på DC..."

DJ Faik.