Anything is possible

"I know you're out there. I can feel you now.
I know that you're afraid. You're afraid of us.
You're afraid of change. I don't know the future.
I didn't come here to tell you how this is going to end.
I came here, to tell you how it's going to begin."

måndag 4 april 2016

Aktuellt på lagret

Det ryktas att Kjell Danielsson sprang runt på Järnvägsresturangen i helgen iklädd matchtröja och bjöd på drinkar och delade ut dalahästar, frenetiskt skrikandes "-Gustav Vasa tillhör oss!"
Ja jag vet att Vasa ska förknippas med Mora men det vet inte Kjell. Kjell vet inte ens om att han är Kolarbyunge i blodet.. han har fått för sig att han bott i Västanfors hela livet.
Och Jackie Arklöv är nazist trots sin brottsrelaterade hudfärg liksom, man ska få vara som man vill tycker jag. Jag kan knappast bli arg på en man som köper sockervadd och bamsetandkräm åt mig.
Han är lite som min mentor, en fadersfigur med dålig syn och aggresionsproblem.

Men tydligen ska Kjell fått matchstraff av Kurre och tvingats spendera natten i häktet.
Jävla tur man var i Bollnäs annars hade man kastat en hot shot i ansiktet på han och tänt på.
På Kjell alltså. Nädå.. Han är bra go ändå den där nissen. Detta är en av få gånger som han är glad så det får man väl bjuda på. Sist han var glad var när priset på Carlsberg sjönk med 80 öre 1962.
Förstå vad ledsen han ska vara när hockeysäsongen drar igång sen. Bubben då...

Det ska bli kul att höra Cmores sportkommentator Mike Helberts brorsa Patrik Helbert Nilsson, även kallad Aimo Nilsson dra sin årskrönika vid fikabordet idag. Alltid lika klockrena referat, i samma klass som Anders Bassman har jag hört. Men det är bara vad jag hört..

Om vi nu lämnar sporten för ett tag så har jag glömt att meddela att Robert Hedbom, ja ni vet VDns lille brorson, även kallad CP-Robert tidigare, har hastigt lämnat oss. Nu är han inte död utan han tröttnade helt enkelt på att jobba med ett så muntert gäng som mig, Kjelle D och Patrik, jag menar Aimo Nilsson. Rykten gick att Robban började sänka en kvarting efter varje skift och tvingades gå på lyckopiller för att överleva skiftcykeln. Det är med stor sorg som vi saknar Robert. Här hade jag ett grymt skämt från gamle samordnaren Kim Eriksson men eftersom jag är en man med stor respekt så säger jag inte det. (Vänd er till Kim på messenger)

Vad som mer är nytt är att Mattias Pingu Kvistlund börjat på vårat lag. Inte en enda gång har han jobbat en full skiftcykel, vilket får åtminstone mig att vilja skaffa knoddar. Men han är faktiskt den snällaste Djurgårdaren jag träffat. Helt sjukt. Ger mig matlådor ibland(!) Jag vet inte om han vill gifta sig eller om det är ett billigt trick för att tjäna bananer...

Victoria har tagit Marcs tjänst på inlägget... hon blir saknad även hon. Dels för att hon är snyggare än muskulöse Robert och dels för att hon svängde förbi City Gross i Västerås för att köpa laktosfri choklad till mig! En sådan handling kommer jag minnas till döddagar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar