Anything is possible

"I know you're out there. I can feel you now.
I know that you're afraid. You're afraid of us.
You're afraid of change. I don't know the future.
I didn't come here to tell you how this is going to end.
I came here, to tell you how it's going to begin."

lördag 22 maj 2010

Barnens muppiga dag

"-Nej jag svär! Jag har inte legat med Mr Bean!"

Förbannat vilken kanondag det är idag! Strålande sol och ca 26 grader. Kom i säng rätt sent, säg 8-9, och fågeljävlarna har kvittrat nåt så in i helvete så jag höll på att få pippi. Och halv ett ringde Pelle. Dags att åka. Åh du soliga och underbara dag, kan jag inte få vara lite bakfull på det här? tänkte jag. Och det fick jag. Med råge. Man bugar och bockar.

Mot barnens dag på hembygsgården där det kryllade av barn, hästar, mammor och lammkött. Och mitt i smeten gick en illamående jag, redo att dra en kastspya i närmsta barnvagn. Satte mig vid bryggan och hämtade andan. Det blev ingen ansiktsmålning. Var inte på direkt lekhumör idag. Man vill ju inte spy i nåns ansikte. Nån som förmodligen går i syrrans klass. (3BF)

Bankomaten var grinig och ville inte släppa några pengar så jag övervägde ett kort ögonblick att dricka sjövattnet. Nåja finns inget bättre än att stekas i hettan när man är bakfull. Så lite färg har jag allt fått. Det är härligt med bra pigment. Efter ha spanat klart på allt vackert så begav vi oss till det nya stället, T & T. Jag och Vincent käkade friterade tigerräkor med sötsur sås. Och världens godaste iskallaste cola. Och det gjorde susen. Jag är inte bakfull längre. Lekte lite med Vincent i fontänen på Brinelltorget och hans skratt får vilken hårding som helst att smälta lite inombords. Han gillar mig starkt den lilla krabaten och jag gillar honom.

Marc var tvungen att skicka en länk på FB från Flashback. Sveriges bästa forum. Står bl.a. "Edit* Är det bara jag eller målar någon annan också upp en bild av en full Gammal Hårdrockare (ni vet vem han är, ni som inte vet, google) efter en hård veckas supandes hittar sig själv i ett dejting-program och sedan fortsätter supa?" ;D

Det var inte alls tokigt gissat. Lyssnar dock inte på så mycket hårdrock längre utan spelar mest psytrance, hard trance, gabber, noisecore & black metal. Fullt ös medvetslös var dock ett motto, då när man inte hade ansvar, jobb eller omdöme haha. Nej nu har man jobb och ansvar. Tyvärr. Har dragit ned mycket på mitt festande men självfallet tar jag en blecka när det är helg. Som igår.

Men inte tar jag det här som ett skämt, klart som fan jag är seriös. Jag har bara den ovanliga böjelsen att försöka se det roliga i allting. Det här kommer bli skitkul och jag är lite nervös. Kan ju säga att jag inte sett bild på Elin när jag ansökte, och inte när jag tackade ja heller. Det fick jag se i efterhand. Lyckträff, för min del. För hennes? Hm......... (:

Antingen så tänkte jag att 10 killar skulle dejta en ful tjej, eller så ska en skitsnygg tjej dejta 10 muppiga killar. Ja.. det blev det senare då. Jag kommer nog försöka vara rolig och skämtsam, sen om det går hem eller inte är en annan femma. Jag är inte blyg för att säga att jag gillar uppmärksamhet. Jag har ju redan blivit erbjuden att stå i Kärrgruveparken i Norberg, i mankini och blanda drinkar.

Hur muppigt är inte det? Men kan det roa någon så visst... vad gör man inte för gratis sprit? Jag heter tamefan Wetterskog, och jag skäms inte för någonting. Jag bjuder på mig själv och har väldigt stor självdistans. Går inte det hem får jag väl stå på torget i Grums med en skylt "Jag kan dansa" och göra höftrullningar och juck, som Marc Sjöström lärt mig, till Slagsmålsklubbens Brutal Weapons.

BloggRegistret.se Blogg listad på Bloggtoppen.se bloggar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar