Anything is possible

"I know you're out there. I can feel you now.
I know that you're afraid. You're afraid of us.
You're afraid of change. I don't know the future.
I didn't come here to tell you how this is going to end.
I came here, to tell you how it's going to begin."

fredag 7 maj 2010

Livet på en pinne

 "-Mamma sa alltid åt mig att äta upp grönsakerna innan jag fick mitt lördagsgodis,
Så först grönsaksblandning, sen whisky."

Vaknade med kraftigt morgonstånd i sängen. Nästan så att jag låg och balanserade. Livet på en pinne. Hårt och ensamt. Struttade omkring här hemma med den i vädret ända tills det var dags att åka till jobbet. Blir man inte slak på jobbet blir man det aldrig. Låt oss kalla det vårkänslor. Igen.

Pizzatorsdag på jobbet = Atena special från Palma. Tomat, gorgonzola, oxfilé, lök och svamp + bea + inbakad equals birde nam-nam. Betyg: En knapp och en gylf. Med tillhörande magont. Gorgonzola tror jag är dödligt för en laktosintolerant jävel som mig. Luktar för jävla illa, och smakar mystiskt. Gorgonzolan alltså. Ted Jokiniemi tog två bea till sin pizza och där steg han lite i mina ögon.

Blev som förväntat förvisad ner till inlägget, då hela laget visste vad som komma skulle. Har dock sådan tur att jag får ha Mattias Palmqvist och Skölden med mig. Palmqvist skulle lägga in långt, bara för att han ska lära sig köra fyrvägaren i ställen lika bra som mig. Men det tog sån jävla tid. Jag vet inte vad han gjorde, om han kanske åkte iväg med bunten på date och försökte hångla upp den nere vid porten vid A55 eller nåt men... ZzzzzzZzzz.... och inte gör han klart heller. Nej det är ju farligt att jobba för mycket, tycker han.

Nåja. Kolarbyn tar helg nu. En redig whiskey så man slocknar fint. Och så Muddy Waters - Electric Mud i öronen. Lite "blues feeling" över "the hela." Ensamheten gör sig påmind på ett nytt sätt. Har inte någon som kan klämma min finne på ryggen. Vad hårt det känns. Livet på en pinne.
Hårt och ensamt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar