Anything is possible

"I know you're out there. I can feel you now.
I know that you're afraid. You're afraid of us.
You're afraid of change. I don't know the future.
I didn't come here to tell you how this is going to end.
I came here, to tell you how it's going to begin."

fredag 21 maj 2010

Smör, senap, batterier, citronmajonäs och bea

Kära cyberrymd. Pappa Peter har fått skratta åt mig inatt på jobbet. Vilket klotmongo jag har varit. Klämde fingrarna tre gånger mellan stänger på 19 kg. Körde in en stolpe till ett stort pallställ med ena sidan av fyrvägstrucken och höll i returen på att köra in i Jossan, där hon stod med en åkstaplare och grejade med någon SJ-pall. Jag lider ångestens kval vill jag påpeka. Och jag kan lika gärna avslöja att jag varit såhär hela nattskiftsveckan. Vält buntar, kört in i buntar. Hämtat fel produkt, packat för mycket stänger... vimsig, helt enkelt.

Nej det kommer gå bra ändå. En hel stad kan inte ha fel. Richard är bäst! Alla vill avla på Wetterskogare. Och det är inget fel med det. Men vet ni vad. Nu när jag rakat av mig min mustasch så säger alla att dem aldrig varit emot den tidigare. Varför gör ni så här med mig? Nåja, jag är fortfarande snygg!

Pappa Peter tycker att jag ska dricka bruksgrogg ikväll. Kranvatten med hembränt, garnerat med en sockerbit. Det lär väl bli det för inte hinner jag till grönboa idag. Nåja. Det är dags att fläska på lite Sirius Isness och städa lite. Och duscha av mig lite. "-Utan lödder badar slödder, det är dock ett visdomsord!" som Povel brukade säga. Slog en lov ut till kylen. Smör, senap, batterier, citronmajonäs och bea. Mmm.... det blir en bra fredag det här tror jag. Och jag vågar inte ens tänka på hur spännande lördagen kommer bli. Men snart kommer den..... lönen, skatteåterbäringen och produktionsbonusen.

På lördag blir det iaf att åka till Hembygsgården med Pelle och Vincent. Det är ju trots allt barnens dag. Och kära syster ska väl vara där. Och jag och Vincent vill ha en ansiktsmålning! =P

"Everybody is trying to in their own, individual way, that's what makes us individuals. We like this, we don't like that. Well, what is normal? Nobody is normal! Some people try to fit into a box that is made, somehow, in their head, but they don't actually fit it, they just try to fit it anyway. Nothing is normal. No one is normal. There is no normal!"
Space Tribe - R U Normal

BloggRegistret.se Blogg listad på Bloggtoppen.se bloggar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar