Anything is possible

"I know you're out there. I can feel you now.
I know that you're afraid. You're afraid of us.
You're afraid of change. I don't know the future.
I didn't come here to tell you how this is going to end.
I came here, to tell you how it's going to begin."

torsdag 20 maj 2010

Lite Sällskap Del 4

"-Mazda 323F. F som i frän."

Nu ringde kanal5 igen. Haha så mästerligt, jag som gillar att planera och förbereda, jag ska få vägbeskrivningen på måndag. OCH, dem ville inte ha något pretentiöst dejtingprogram som verkar så tv-uppstyrt. Så det betyder att vi ska dejta i bilen. Jag som inte blev begåvad med varken lokalsinne eller bilkunskap ska alltså sitta och köra bil och dejta en snygg tjej som är bilintresserad. Vad roligt att hon ska få träffa just mig. Och nu tror jag Joel sitter och ler med det största leéndet sedan han förlorade svendomen, en regnig dag i juni -96. Jag suckar...

Jag kan göra två saker samtidigt, faktiskt. Jag kan borsta tänderna och pissa, diska och laga mat samt lyssna på musik och kolla på hockey. Men det här? Vem tror dem att jag är?! Och Grums är väl mindre än Fagersta? Ska det bli speeddating? Är det något jag vill när jag väl åkt mina 22 mil till Grums så är det väl knappast att sitta och åka runt i bilen och dejta. Och vad svarar jag på frågan hur många hästar bilen har. Vad svarar man då? "-150 snabba föl?" eller är det mer? Mindre?

Jag har en Mazda 323F. På den ska det bytas bromsok, bromsbelägg och bromsskivor. Det ligger i hallen. Jag ska bara... Ska egentligen bytas drivknutar också. I framrutan hänger en wunderbaum med ett hjärta på. "I Heart My Penis." Jag är så kass på bilar att det tog mig en hel månad att hitta tanklocket. Men visst har jag ett intresse. Jag älskar att köra fort. Och motorintresserade kompisar har jag också. Joel och Pelle. Alldeles strax ska vi ha genomgång på en Volvo 240. Sedan teori i två timmar om raggarbilar. Det ser ut som att det blir att åka passat turbo. Det är det bästa jag kan skrapa hem tills Mazdan puttrar igen.

Jag har setat här och funderat på hennes musikstil osv, för att ha något att prata om. Men Elin gillar då bilar. Det här blir då en utmaning då jag tror att det kan vara en viss fördel att vara bilintresserad. Det enda jag kan göra är att sitta och vara snygg och vimsig. Det blir nog en kort medverkan haha =P

BloggRegistret.se Blogg listad på Bloggtoppen.se bloggar

3 kommentarer:

  1. Du skriver riktigt bra! Mycket sanningar i det du skriver, som antagligen många rynkar näsan åt...kommer ju själv från Västanfors "på rätt sida om järnvägen" och är väl sportnörd. Fast smutskastar inte er från norr. :) Skriv på!

    SvaraRadera
  2. Undrar hon hur många hästar bilen har så svarar du med ett klurigt leende.... 1 hingst... Sen kan jag tipsa om en sak till, din musiksmak ska du inte berätta om.

    //Mamma

    SvaraRadera
  3. Har följt din blogg ett tag nu å de har blivit ett beroende.......du skriver på ett väldigt beskrivande så även om man inte bor i Fagersta så kan man se det framför sig (ja är en fd Fagersta bo)Fortsätt!
    //Fd Fagersta tjej

    SvaraRadera