Anything is possible

"I know you're out there. I can feel you now.
I know that you're afraid. You're afraid of us.
You're afraid of change. I don't know the future.
I didn't come here to tell you how this is going to end.
I came here, to tell you how it's going to begin."

fredag 7 maj 2010

Farmor 80 år

Idag gick jag till farmor med en blombukett och en påse vaniljgifflar. Jobbade natt då när hon fyllde år så jag gick dit idag istället. Hon är en bra rolig tant. Överpedantisk, pratar störtskönt gnälligt Fagersta-mål och tycker att man ska försöka skratta åt allt fast man inte kan. Vi pratade självmord, ursprung, arbete, och fruntimmer.

Farfar Tages pappa Fritz, var vallon. Vilket automagiskt bör innebära att jag får fika gratis på Konditori Vallonen nere vid Brinelltorget, eller hur?


Farmor bjöd på kokkaffe från spisen och det var så mycket godare än Selectas kaffe på jobbet. Vad det var för blommor, det vet jag inte. Jag minns inte ens vad dem kostade, men det var en vacker bukett med många fina färger. Jag gillar färger.

(I'm not gay - I just like rainbows.)

Farmor blev jätteglad. Sedan plockade hon fram Danish cookies, och hon har diabetes och får inte äta sånt egentligen. Men hon bestämmer själv och bryr sig inte. Det tycker jag är stenhårt. "-Ät nu hur mycket du vill, och doppa hur mycket du vill också. Mmm, Ja, gör så." säger farmor. Jag gör så. Det var så trevligt.

Farbror Torbjörn berättade för mig när vi satt utanför farmor och pratade, att han sett två ungdomar haft sex offentligt utanför fönstret. En mörkhårig tjej med hästsvans hade sugit av någon kille, sedan hade han lyft upp henne i gungen och kört på. Och så filmade dem det. Bilar hade kört förbi och sett. Men dem brydde sig inte.
Det tycker jag också är lite stenhårt!

Det visar vad det är för klass på Kolarbyn. PARADIS. And we do have everything. Fagersta Norra, yo.

Sitter just nu och avnjuter en iskall Mojito och lyssnar på John Mayall and the Bluesbreakers skiva "A Hard Road" från 1967. Ett musiktips från närmsta tjifen Jimmy Koivisto. Och jag är kär i den här skivan. Pettersson köpte förresten två påsar "Superchips" och vi kan, som först i Fagersta avslöja att det inte alls är superchips. Dem är lika små som vanliga! SKANDAL! Bojkott, bankrutt, fuck off!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar