Anything is possible

"I know you're out there. I can feel you now.
I know that you're afraid. You're afraid of us.
You're afraid of change. I don't know the future.
I didn't come here to tell you how this is going to end.
I came here, to tell you how it's going to begin."

onsdag 12 maj 2010

Kim fil godd moror

Jag älskar Mattias Muffen Bergkvist och det är dagens första sanning. Dagens andra är att jag är invalid. Har stora problem att gå. Alla har skrattat åt mig idag på jobbet. Man har knuffat på mig, dragit i mig och slagit mig på låren. Som en förkalkad pensionär har jämrat och hasat mig fram över golvet.

Varje steg har varit i brännande smärta. Spermasalvan VoltarenT gjorde ingen större inverkan. Tog mig ut i solen på rasten och passade på att snabbsola min bleka bringa. Var nära att tugga av mig benen men jag försökte tugga av mig örat istället så jag skulle slippa alla elaka kommentarer från skiftlaget.

Jag börjar få flugor i magen. Fjärilarna har dött. Nu har jag transportmedel till Grums iaf. Ska ta Muffens bil. Så redan nu kan ni börja betta om jag kommer hitta dit, hur mycket fel jag kör etc. Det är Joel Pettersson som står som bookmaker för det här eventet.

Vet inte om jag varit ensam i en bil bortanför Västerås någon gång tidigare. Jag tror banne mig inte det. Så den svåraste utmaningen i det här programmet blir kanske inte att snärja en ung flickas hjärta utan mer att hitta dit över huvud taget. Jag föddes med röven före, så att hamna rätt är inte min grej. Om Muffen kör ner mig ska jag hänga ut igenom vindrutan sjungandes "-Jag är fångad av en stormvind, fast för dig..." hela vägen dit.

"-I'm gonna hit the highway" sjunger John Mayall and the Bluesbreakers. Själv vet jag inte hur jag ska åka. Men det ska inte få tynga ner mig. Jag kör på mormors inställning. Hon har nämligen skickat sitt första fylle-sms till mig. Det lyder såhär: "kim fil godd moror."

BloggRegistret.se Blogg listad på Bloggtoppen.se bloggar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar