Anything is possible

"I know you're out there. I can feel you now.
I know that you're afraid. You're afraid of us.
You're afraid of change. I don't know the future.
I didn't come here to tell you how this is going to end.
I came here, to tell you how it's going to begin."

torsdag 27 maj 2010

Vilhelminaparken

"-En sunkig pappa med sin avkomma."

Vilket vackert pisstånd jag hade imorse. Idag är det pizzatorsdag. Men det kan bli vietnamesiskt. Har besökt de gröna skyltarna idag, och det känns nästan som världens bästa dag. Vädret är makabert. Humöret på topp. Kylen är fylld. Ballen i vind. Tog på mig min colombian fairtrade-tröja, solbrillor och mp3n och marscherade ned på stan i takt till Manuel Le Saux - Waterfall. Efter skiftet tar jag helg!

Det var en helt vanlig dag i Vilhelminaparken. En indisk barnfamilj satt och kammade håret, en äldre pojke satt ensamt och gungade på det mattsvarta bildäcket, och ett par siamesiska barn åkte rutschkana. Mamma och pappa Svensson låg och lapade sol medans fanstyget Kalle snodde cigg som han satt och rökte bakom brinellscenen. Jag vet inte varför men jag började att le. En sunkig pappa satt med sin son och åt glass på den mörkgröna parkbänken. Fågeljävlarna kvittrade och försökte med livet som insats att lägga skott på dem. "-Drop acid - not bombs!" skanderade jag högt i skyn.

En vietnamesisk kvinna gjorde kullerbyttor men jag tror nog att hon tillhörde A-laget. "-Får jag ta ett foto?" ropade jag. Hon drog genast upp sin gråa och gräsfläckiga tröja och visade juvren. Som två tomma ballonger med spenar hängde dem där, juvren. Det pirrade i min kropp och jag började genast att tänka på Brazilian Kaviar Amateurs vol.4 som jag har hemma i bokhyllan. En konstnärlig film regisserad av Javier Ferreira som gick fototeknisk inriktning på universitetet i Buenos Aires men som hamnade i kolaträsket och sadlade om till grov porrfilm med inriktning på skit. Och då menar jag verkligen skit.

Ett par sunkiga spelare från A-laget låg och hånglade i gräset som två utvecklingsstörda och dreglande dalmatiner, den ena mer nerpissad än den andre. Det var två män förresten. Undrar om dem visste det? "-Nåja, beggars can't be choosers!" In jag dansade på apoteket och bad om något snabbverkande. "-Yes oh yes!" och till de härligaste tonerna i Psydrop - Fear and Loathing slog jag frivolter till grönboa. Där köpte jag en flaska vin, René Barbier, som gick ur sortimentet för två veckor sedan, men som fortfarande alltså finns kvar. Tack vare att ingen köper den. Jag vickade även i ett par starköl i korgen och strafade mig till kassan.

Kolarbyn viskar att Danne Wetterskog muckar idag. Vi välkomnar honom med salut. Lås in era barn, göm spriten och framför allt, Tulo mellan benen!! The boys are back in town! Fag-town! Detta inlägg sponsrades av Nordic Drugs AB & Systembolaget.

BloggRegistret.se Blogg listad på Bloggtoppen.se bloggar

3 kommentarer:

  1. haha vad fan får du allt ifrån?
    vi ses imorgon vännen! kram

    SvaraRadera
  2. Men ellerhur.. Tokpelle !:)

    SvaraRadera
  3. Vart jag får allt ifrån? Nordic Drugs AB och Systembolaget säger jag ju! =P

    SvaraRadera