Anything is possible

"I know you're out there. I can feel you now.
I know that you're afraid. You're afraid of us.
You're afraid of change. I don't know the future.
I didn't come here to tell you how this is going to end.
I came here, to tell you how it's going to begin."

måndag 31 maj 2010

Good riddance cowboy-Pär

 "-Konsten att döda en frys."

"-Det ligger i betraktarens öga ska jag säga dig unge man, ja skönheten alltså" sa Pelle och stegade av sin vita häst. Att det var en gunghäst spelade ingen roll. Han skulle bara ha ett paket röda marlboro och sedan skulle han rida vidare. Mot nästa äventyr. Med sin svarta cape fladdrande i vinden.

Vi tömde huset idag och körde iväg all bråte till tippen. Hittade en kratta. Gav den till Joel. "-Joel, din kratta!" Han log sitt halvfinska leénde. Pelle suckade. Hittade ett dammsugarrör. Tog upp den och trumpetade att nu kände jag matsug. Joel tyckte nog att det var lite kul. "-Sluta tjata om mat ditt jävla helvete!" ropade Pelle. Inte mitt fel att han är stressad och irriterad. Men tog upp sågen och utbrast "-Min åsikt blev sågad!" Då log till och med Pelle.

Efter tre timmar var vi klara och vi avslutade med mat på T & T take away. Friterade tigerräkor med sötsur sås, och sedan hoppade den ensamma cowboyen upp på sin häst och försvann mot horisonten. Never looking back. Livet i äktenskapets bojor är ett minne blott. Det är dags att leva livet. En annan tid, en annan epok. "-Kom igen vi drar nu!" Jag vet vart du är på väg, har kantat samma stig. Riktiga män rider ensamma och blott gunghästar hava träkuk.

BloggRegistret.se Blogg listad på Bloggtoppen.se bloggar

1 kommentar:

  1. haha fyfan, jag ser hela den här händelsen framför mig!

    SvaraRadera