Anything is possible

"I know you're out there. I can feel you now.
I know that you're afraid. You're afraid of us.
You're afraid of change. I don't know the future.
I didn't come here to tell you how this is going to end.
I came here, to tell you how it's going to begin."

tisdag 15 juni 2010

Att vara ett fetto

Och så började dagen med att jag gick upp fem i halv två. Min lilla sommarmupp kom och hämtade upp mig i sin ljusa SAAB 9000. Shorts och linne, så går han klädd privat. Även när det är vinter, tro mig. Jaja fet är han också den uslingen, väger mer än mig.

Och han blev mäkta imponerad idag när Wetterskog klämde två matlådor potatisbullar med fläsk och lingon. Och så en punchrulle för att runda av. Samt två clementiner. Och en kaffe. Den lilla gossen åt ingenting idag heller. Läppjade endast på en läskeblask. Han påstår att man blir mätt av fullkornsmakaroner och köttbullar. Som han äter innan skiftet. En rap sen är man hungrig igen, även fast det är fullkorn. Om man är som mig.

Ni tjejer tycker bara "-Åh, jag vill va som dej! Vill också kunna äta hur mycket som helst utan att gå upp i vikt." Alltså, vet ni hur mycket jag skiter?! Ett par väl valda ord... Ni förstår inte medaljens baksida! Det är smärtsamt, illaluktande, och mitt i allt en kattjävel som tror att sitta på muggen betyder gosa. "-Försvinn!" För att inte tala om hur dyrt det är att vara som mig. Ja man ska ha min ekonomi om man ska kunna äta som jag. "-Nej nej, det blir ingen ny blus, det blir friterade räkor, en skogaholmslimpa och en kassler istället."

Ursäkta jag kom av mig. Den lilla gossen drack upp sin kopp choklad och hade kepsen på svaj. Lät honom köra trucken och lägga in på långt medans jag åkte med brevid på trucken och gäspade till klockan blev 4. Produktivt. Nja. Men efter lunchen vispade Wetterskog upp buntarna och pallarna och DC-chefen klappade händerna. Som vi har arbetat idag. Har till och med fått han lite självgående.

Nej nu kom vaktis-Pär över. Och jag måste ha mig nåt att äta. Som alla rullstolsbunda och feta brukar säga, "-Nu måste jag rulla vidare!"

BloggRegistret.se Blogg listad på Bloggtoppen.se bloggar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar