Anything is possible

"I know you're out there. I can feel you now.
I know that you're afraid. You're afraid of us.
You're afraid of change. I don't know the future.
I didn't come here to tell you how this is going to end.
I came here, to tell you how it's going to begin."

torsdag 17 juni 2010

Mitä tietä minum pitää mennä?

"-Nej det är inget skämt! Det är min alldeles egna sommarmupp!"

Bildbeviset på att jag har en egen sommarmupp då. Dock var han olydig och ville inte kolla direkt in i kameran. Därför fick jag lägga honom över knät och daska honom i stjärten med lite björkris som Peter Engstrand rev ihop nere vid järnvägsspåret. "-Förlåt! Tulen tekemään parhaani!" grinade gossen och vi fick ge oss. "-Saat varoituksen  tällä kertaa", morrade Peter.

Peter går igenom regelboken för sommarmuppar. Kapitel 4, paragraf 13;  "Du bör icke käfta emot för då blir det ris."

Igår kom han och hämtade mig i sin mörka SAAB 9-3 (sa visst fel förra gången) klädd i shorts och linne. Småskäggig är han också, med sina nya pojkfjun. Len som en svan. Han gör mig så glad. Har gått och oroat mig länge över mitt hårfäste, men så såg jag att lille gossen börjar få en begynnande helikopterplatta.

Han får mig att känna mig så Svensson. Och det är så vi jobbar på DC. Maskinen. Jag står för den svenska ångesten och Peter vispar in lite finsk anda. Blåvitt och blågult i samklang.

BloggRegistret.se Blogg listad på Bloggtoppen.se bloggar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar