Anything is possible

"I know you're out there. I can feel you now.
I know that you're afraid. You're afraid of us.
You're afraid of change. I don't know the future.
I didn't come here to tell you how this is going to end.
I came here, to tell you how it's going to begin."

tisdag 22 juni 2010

Myrbanan


 Hektiskt på jobbet idag. Men när jag hittade en rutten banan vid rökrutan som var full av små svartmyror, inuti och utanpå så sken jag genast upp. "-Det här blir en bra dag, trots allt", tänkte jag och slängde iväg myrbananen till Marc. Den ruttna bananen sprack upp ännu mer och myrornas krig utbrast.

Ett helt skiftlagt med inkluderade sommarmuppar stod och rökte och tittade förundrat på myrorna. Ingen sa ett ljud. Det behövdes inte. Vi var alla slagna med häpnad. Att så många myror... kan få plats i en sån liten rutten banan. Vi förstod alla att det här var Guds verk.

Jag hade ingen aning om att myror åt rutten banan. Okej för banan men rutten? Fast å andra sidan.. det är väl det nyttigaste dem kan hitta på ett industriområde. Det kan ha berott på värmen också. Att dem sökte skydd. Fast i en banan? Rutten dessutom. Det var trots allt 30 grader och strålande solsken när jag stegade ut från grindarna vid 14.00. Stackars myror.

Skitig och äcklig klampade jag in på Coop idag. Ja jag duschar hemma ibland. Det blir bäst så för oss alla. Men så fort Sune Emet klappar upp avskiljningsväggarna uppe i vårt duschrum igen är jag redo att inta runkbåset igen. Just nu duschar jag mellan Peter Engstrand och Hasse Lindborg, utan väggar.

Det skvätter åt alla håll. Vattnet alltså. Men jag står där och ska handla, svetten lackar. "Medges ej" säger banken. "-Kan jag använda kreditkortet fastän jag inte kan koden?" "-Alla gånger" sa damen i kassan och log. "Medges ej" säger runkbanken fastän jag vet att jag har pengar.

Kollar mobilen, 6 missade samtal från mormor. Jaha.. då har mormor panik igen. Precis vad jag behöver. Så sent som igår bestämde vi att jag skulle komma upp och hämta en matlåda med isterband och dillstuvad potatis. Och klockan var ju trots allt 14.20. Kanske matlådan dör om jag inte hämtar den före 15.00?

Det måste ju vara så? Vad är det annars som är så akut? VI HAR JU FÖR I HELVETE SAGT ATT JAG KOMMER EFTER JOBBET! Men ingenting är enkelt när mormor är inblandad. Blodådran växte i min panna och det blev fan inte bättre av att besöka familjen Tycoon. Nu med fyra katter, TVÅ hundvalpar och två råttor. Och ja.. jag fick mina jävla isterband till slut. Mormor undrade bara om jag skulle komma upp och hämta dem. Suck, pust, stön.

Men ja, välkommen då Rocky... av mig ska du en myrbanan. *lova*

BloggRegistret.se Blogg listad på Bloggtoppen.se bloggar

1 kommentar:

  1. Det är ju inte helt säkert att Rocky stannar xD

    SvaraRadera