Anything is possible

"I know you're out there. I can feel you now.
I know that you're afraid. You're afraid of us.
You're afraid of change. I don't know the future.
I didn't come here to tell you how this is going to end.
I came here, to tell you how it's going to begin."

onsdag 2 juni 2010

Upp och nedvända dagen

Hör och häpna. Idag har jag gjort en Hasse. Jag beställde sallad. Enbart för att det var machetesill (den som man måste slå ihjäl) och potatis samt nåt skit med tortelini. Urk.Chilimarinerad kyckling, tomater, gurka, ananas, ägg, svamp och dressing blev svaret på min fråga. Och plötsligt förstod jag Hasse. Det var inte alls tokigt! Han tittade på mig med en barsk och vakande blick och nickade i takt med att han tuggade. Sallad av högsta klass.

Hasse chockade oss alla igår med att beställa bruna bönor med fläsk. Det åt jag också naturligtvis. Och Christine har haft mage att klaga på sin tillvaro när vi stått vid magneten och packat långt. Lev och låt leva Christine! Sug i dig vitaminerna... så sa alltid min styvfar till mig.

Att Fagersta ska få ett köpcenter är alltså klart nu. Så roligt. Som Peter Engstrand sa, "-Fan, folk från Norberg och Skinnsberg kommer att stå och köa för att få åka rulltrappa!" Jag vet inte... Norbergarna är väl rätt vana att hoppa över till Avesta (Dalarna) och åka? Jag tänker mer på de stackars Skinnsbergarna jag. Det är ett så litet ställe att jag inte kan säga hur litet det är. Nåja Fagersta är ett väldigt litet ställe det med. Men jag säger det här bara en gång Stig Henriksson(v), ger du mig inte Max, Burger King eller i värsta fall McDonalds tänker jag definitivt driva en kampanj som kommer peta dig av tronen, din jävel!

Och det är så vackert väder idag att man blev sugen att hoppa in på Konditori Vallonen och hugga en bulle. Men jag gav fan i det. Tror fan jag har benhinneinflammation alltså. Borde inte jag vara tränad, som tränar och går till och från jobbet varje dag? Idag hade jag behövt Manfred. Men jag skrek och ylade hans namn i ren desperation, då varje steg värkte och värkte. Utanför Alfaskolan ropade en fröken och började peka "-Titta barn! Där har ni en utvecklingsstörd."

Egentligen vill jag inte leka dagbok. En blogg skall vara krönikor. Jag har svikit er. Men skit i det nu så skriver jag något kul sen.

BloggRegistret.se Blogg listad på Bloggtoppen.se bloggar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar