Anything is possible

"I know you're out there. I can feel you now.
I know that you're afraid. You're afraid of us.
You're afraid of change. I don't know the future.
I didn't come here to tell you how this is going to end.
I came here, to tell you how it's going to begin."

söndag 6 juni 2010

Nationaldagsfirande

"-Eat meat or piss off!"

Aldrig tidigare har mitt badrumsgolv känts så mjukt och skönt. Golvvärme och allt. Så började min dag. Var nere hos Benke & Sara igår och grillade och drack Benkes a la carte. Jag som ska jobba natt senare fick ta mitt nationaldagsfirande igår.

Det började med en mörk grogg. 6:a, Dr Peppar, jag menar Pepper, och vodka. Vi som har brösthår solade våra kroppar. (Dvs jag och Benke) Pelle satt med sin hoodtröja och skämdes. Storchen, som vi kallar honom, med sina vita långa storkben.

Benke snurrade ut i köket och gjorde i ordning grogg nr.2. En ljusare. Men ack vad den tog. Pelle blev så till sig att han hoppade studsmatta ute i Benkes trädgård. Men han var tyvärr för nykter för att slå ihjäl sig. Även jag överlevde. Så Benke kom ut med grogg nr 3. En väldigt ljus sådan. Och grogg nr 4 minns jag ens inte.

Sara kom hem, hon hade varit Strömsholm och hämtat en häst. Som hon vunnit. Ja vi har alltså inte trisslotter eller sådant här i Fagersta. Vi har Bondeskrapet. Skrapar du fram tre bondgårdar vinner du en häst, det är liksom... allt. Lite större chans än att vinna någon miljon på Triss, det är det. Jag vet inte var dem hade tänkt ha den heller. Men vill en svensk familj ha en häst hemma skall dem få ha det. Särskilt när det är Sveriges nationaldag!
I-phone kom förbi med sin nya kompis Joel.

Jag och Pelle klippte en flintastek på dryga kilot. Benke klippte öl på öl och Sara tog ett glas rödtjut och började att kamma hästen. Hunden bajsade på golvet, I-Phone och Joel pillade på varann, en fågel sket på Benke så Pelle och jag höll på av avlida av skratt, och det var en av dem bästa svenska sommardagarna på längre. Allt är grönt, allt blommar, temperaturen precis sådär svenskt lagomt varm. Och som jag nämnde ovan sov jag en stund på badrumsgolvet innan jag hamnade i min uberstora säng, som en spindel.

Joel har inte brösthår han heller.

Och på jobbet fick vi 8 komptimmar eftersom nationaldagen infaller på en röd dag. Och så hissar vi flaggan. Mer än så blir det inte. Då är det rasism. Jag tycker vi borde lära av andra kulturen. Att uppskatta värdet av vårat land. Alla är värda. Det är bara ta en flagga och vifta, och sitter det där något invandrarbarn och tittar på, så är det väl bara att slänga åt honom en svensk flagga så kan han sitta och vifta han med. Eller ge han en irakisk flagga då istället? Jag skiter väl i vilket bara jag får fira på mitt sätt. Alkohol, vänner, god matbit och soldyrkan. Tack för nationaldagsfirandet, Sara, Benke, Sebastian, Pelle, hunden, hästen, fågeln som sket på Benke, I-phone & Joel!
 
"-I'll cut your throat, sallad!"

BloggRegistret.se Blogg listad på Bloggtoppen.se bloggar

1 kommentar: