Anything is possible

"I know you're out there. I can feel you now.
I know that you're afraid. You're afraid of us.
You're afraid of change. I don't know the future.
I didn't come here to tell you how this is going to end.
I came here, to tell you how it's going to begin."

måndag 14 juni 2010

Min alldeles egna sommarmupp

Detta är då inte DC, men ungefär så här ser det ut hos oss. Fotoförbud hos oss tyvärr.

Idag kom en av sommarmupparna. Gissa vem som blev hans "fadder"? (: Man har nu belagt Herr Wetterskog med ansvar och anförtroende att lotsa denne "elev" till kunskapens rikedom. "-Arbetet gör oss fria", berättade jag och gav honom hans helt egna röda morakniv och ett grönt måttband. "-Måttbandet använder man till duschen", sa jag bestämt när vi gick ned mot inlägget, och höll min blick framåt. I ögonvrån såg jag hans oroväckande min. Haha för enkelt. Tänkte "-det här blir en bra sommar" och log inombords.

Dem andra tre sommarmupparna sitter uppe i nåt konferansrum och ritar truckar eller nåt. Nåt pappersarbete hur som helst. För dem vet inte hur trucken snurra snurra. Min sommarmupp vet inte heller hur trucken snurra snurra, men han ska veta det. På papper. Hur som helst. Nåja den lilla arma gossen hoppade upp i fyrvägstrucken och jag förklarade hur exakt hur rakt han måste köra när han kommer in i ett nytt grenställ. Två-tre cm. Och sakta iväg vi smög. "-Okej vi har inte punktering eller så, man kan åka fortfare" poängterade jag.

"-Jag törs inte!" grinade gossen och jag var tvungen att sätta honom i knät och appa lite. "-Kom här ska du få pappasmaka" sa jag och den lilla gossen kurade ihop sig i min famn och sög på mitt faderliga bröst en stund. Det blev rast. Inte hade vi någon kaffemugg att ge honom heller. Han fick ett gult gängskydd storlek 60. Passade ypperligt. Och tror ni han drack kaffe? Nej han drack O'boy. Så sött! Sedan tog Wetterskog över spakarna och blåste full kareta mellan ställen, iskallt. Erfaret. Så får man inte göra. Han kramphöll sig i trucken och lyckades med nöd och näppe hålla sig fast.

Sedan har jag haft rundvandring med honom. Visat utrymningsvägar, brandsläckare, rökhero, jag menar rökrutor och sanitära. Och det har fallit det så roligt att alla sommarmuppar får byta om uppe vid gamla damernas. Var sist befolkat när det var Outokumpu så avloppen luktade frisk och härligt. Som en sommaräng. Ni fattar. Men vafan det skulle jag ta eftersom alla sommarmuppar är på ett samma ställe. Förstå vad skoj. Jag vill också ha skåp där. För det är jag som är farbror Snusk! Onkel Snusk. Nej just ja det var Peter Engstrand.

Nåja den lilla gossen har skrattat mycket idag också så jag tror han trivs. Eller så skrattar han för att han är livrädd. Och varför han valde att duscha hemma idag vet inte jag. Antingen berodde det på det fräscha avloppet eller så var han rädd för måttbandet. Nåja. Du ska vara kvar i två månader gosse. Jag och Marc hinner tids nog. Välkommen till Atlas Snopco, snorunge.

BloggRegistret.se Blogg listad på Bloggtoppen.se bloggar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar