Anything is possible

"I know you're out there. I can feel you now.
I know that you're afraid. You're afraid of us.
You're afraid of change. I don't know the future.
I didn't come here to tell you how this is going to end.
I came here, to tell you how it's going to begin."

fredag 25 juni 2010

Poolside 2010

"-Jag är redo för Beach 2010!"

Gårdagens väder var så vackert att jag fällde en tår från ögat mitt. Jag & Pelle tog oss ner till Benke & Sara för att bada och dricka öl. Klev upp på altanen, hälsade och chockerade barnfamiljen när jag hängde av mig morgonrocken, och Bengt visste inte vart han skulle ta vägen.

"-Nej men herregud, klä på dig! Vi har ju barn här!" och så tittade han nervöst omkring sig. "-Klä på mig? Detta är mina badbyxor!" kontrade jag. "-Grannarna där är pingstvänner för fan!" sa Bengt och pekade. Ja Benke & Sara var nog aningen chockerade men jag stod på mig. Barnen sa inte ett ljud. Nej min mankini lämnade inte mycket till fantasin. Jag vet att det är ute med mankini. Men det skiter jag i.

"-Oh la la, teeny weeny string bikini!"

"-Du har gett galenskap en ny innebörd", fortsatte han. Endast någon dag före hade han sagt att jag var normal. Nåja. Det blev ändring på det. Barnen tittade på mig men höll sig för skratt ända tills jag bröt isen och snurrade ett varv. Och lite har jag minsann ökat i vikt för nu var det inte bekvämt någonstans. "-Är det inte skit på den här sen blir jag förvånad, för den sitter riktigt hårt i arslet!" påpekade jag och hoppade i poolen. Pelle höll på att dö av skratt och började genast att smsa hela sin telefonbok för att berätta om galne Wetterskog som låg och simmade i syrrans bassäng.

"...this is your night
everything is right
come and light up my life
it's a summer night

this is your night
come and hold me tight
yes you are the one
it's a summer night

it's a hot night
I come from playa
I'm feeling good
and I want to partaya

I hear the kongas, mm
I feel like fire, ah
my party mood is getting higher

when the lights go out
there is no return
darling show what you can do
I want your body next to mine"

Direkt jag nuddade vattnet skrek jag rakt ut. Ilande kallt ända in i själen. 300L isvatten från Norges hav, där Benke jobbar. Trodde snoppen skulle krypa in i magen och försvinna. "-Det är ingen risk att någonting hänger fram, det kan jag lova" ropade jag till Benke & Sara. Kan säga att grannarna hade ögon som pingpongbollar bäst jag låg där och plaskade.

"Nej det är inte lilla sjöjungfrun! Det är ju Wetterskog!"

Men jag får tacka det kalla vattnet som förhindrade mitt kön att synas, och inte kom det något skit på mankinin för min ringmuskel slöt ihop sig som en anaconda runt sitt byte. No input! No exit! Och sedan dansade jag mina färska dansmodes som jag ska ha med mig till Fullmoon Festival om lite drygt en månad. Och så var den gårdagen succé.
"-Wetterskog han kan han..."

BloggRegistret.se Blogg listad på Bloggtoppen.se bloggar

2 kommentarer:

  1. HAHA.OM han kan. Sån jävla syn alltså. Å filmad vart du också. Ungarna höll på å garva ihjäl sig. Speciellt Lina som konstaterade att du inte hade kallingar när hon kollade under bordet. Du vet hur man roar du.Tack så mycket.HAHA

    SvaraRadera
  2. across the street29 juni 2010 kl. 17:01

    Full of WIN! :D

    SvaraRadera