Anything is possible

"I know you're out there. I can feel you now.
I know that you're afraid. You're afraid of us.
You're afraid of change. I don't know the future.
I didn't come here to tell you how this is going to end.
I came here, to tell you how it's going to begin."

lördag 12 juni 2010

För hon har tagit studenten!


Och så blev det pompa och ståt när kära syster Denise tog studenten. Vädret som varit strålande hela veckan svek dem stackars nybakade studenterna. Uppehåll men blåsigt. Ej att förkasta detta då vi som åskådare fick se så många läckra up-skirts att jag trodde byxorna skulle explodera. Det gjorde dem inte. Använder riktigt bra kvalitetsjeans tydligen.

Uppe vid Vilhelminaparken bestämde jag, morsan och Per att vi skulle dra till bolaget. Köpte en indisk ale samt tre Sam Adams. "-I need to get the taste of weed and hooker out of my mouth!" citerade jag. Syrran åkte på den där vagnen runt runt i stan och skrek som en skadad gnu. Hade inte direkt förväntat mig annat. Jag stod och frös bollarna av mig. Gick upp till mormor. När syrran var klar (inte i huvudet) med det kom hon upp till mormor och såg ut så här

"-Antingen gick vagnen för fort, eller så är hon full, eller....utvecklingstörd."

Kalaset fortsatte hos morsan där vi frossade i fläskkarré och potatisallad. Då nyktrade hon till en aning och jag fyllnade till.

"-Ska du ligga ikväll??"

Hittade på min kavaj som jag hade hos morsan, bestämde mig för att ha den till mina jeans men hade ingen vit skjorta så jag fick gå med en vit tjejblus någon timme tills morsan äntligen fiskade fram någon vit hippieskjorta. Jag gillade tjejblusen bättre då den visade mitt brösthår, men i alla fall. Syrran gick ut 3BF och är nu redo att torka barn (Barn) och gamla i arslet (Fritid.) Skuld, bekymmer och A-kassa väntar på dig. Tyvärr. Livet är inte så härligt som man tror. Väx upp och torka av leendet. Välkommen till bruket, söstra mi!


Uppmaning till alla studenter... gör som Sean Banan - Skaka rumpa! (youtube). Och om man inte har tagit examen kan man gott ligga med en student för att få säga "-För jag har tagit studenten! Fyfan vad jag är bra!" För 7 år sedan tog jag studenten. Ikväll tar jag den igen. Kolarbyn skrålar...FEEEEEEEEEEEEST!

BloggRegistret.se Blogg listad på Bloggtoppen.se bloggar

2 kommentarer:

  1. Hittade på en kavaj?? Hade du inte råd att köpa en utan var tvungen att ha en fantasi kavaj? Illa illa...

    SvaraRadera
  2. Ja, men du ser väl hur äkta den ser ut på bilden? Fantastiskt.

    SvaraRadera