Anything is possible

"I know you're out there. I can feel you now.
I know that you're afraid. You're afraid of us.
You're afraid of change. I don't know the future.
I didn't come here to tell you how this is going to end.
I came here, to tell you how it's going to begin."

söndag 13 juni 2010

Familjen Tycoon

Kolarbyn viskar är först med att publicera den nya jycken i Kolarbyn. Tragiskt namnvald, Tison (svenskt uttal.)

Tison.

Ja välkommen då Tison. Till tre fruntimmer, fyra katter och två möss. Lycka till hela familjen! Är så glad att jag bor hemifrån. Det är tillräckligt illa att det ligger en lanthandel (Oti såklart) i Fagersta, men nu har familjen Tycoon skaffat sig en byracka också.

Det är på fullaste allvar som dem nu verkar driva nåt jäkla zoo eller nåt. Sen att mormors äckliga byracka Ferry ränner där jämt och ständigt. Nej fyfan. Jag skulle om möjligast sitta i entrén och ta betalt av alla gullpuckon som vill in och kika på familjen Tycoon med farm.

Och nu ska jag berätta om vad det är för djur dessutom. Detta är sant. Nu blir det white-trash. Består av katterna och syskonen Boris och Astrid. Boris satte på Astrid som blev gravid men dem inavlade ungarna dog och började ruttna i magen på henne.

Morsan körde henne till veterinären och hon skulle egentligen inte överlevt. Men det gjorde hon. Men numera är hon halvblind och springer ofta in i dörrkarmar, stolsben, väggar etc. Hon är även väldigt liten eftersom hennes livmoder opererades bort.

Astrid.

Boris är fet, lättskrämd, lugn och sansad men slänger gärna upp arslet till första bästa som tar på honom. Han äter jämt och ständigt och han bryr sig inte om att alla ska få äta. Alla andra får titta på tills han är klar. Jag är övertygad om att han våldtog Astrid.

Han har förmodligen besudlat min Svea. Min Lisbet som morsan avlivade hann han på minsann. Och så blev han sjuk och började tappa hår på magen. Prins Boris Svartläpp kallar vi honom. Kommer att få pisk av en kaxig Tison tror jag. Ser fram emot det. Har sett flugor skrämma Boris. Så feg är han.

Boris Svartläpp.

Sen har vi lugna Elsa som mest ligger och sover ovanpå dataskrivbordet hela tiden. Har ingen bild på henne tyvärr men samma layout på pälsen som Boris. Och det näst senaste tillskottet, Alice. En randig kattunge med bakben som en jävla hare. Är mest högt och river allt i sin väg.

Mössen juckar bakom antennsladden och sen är jakten igång. Inte en tavla hänger rätt när den lilla fan far omkring. När morsan lägger sig och ska sova hoppar hon upp på byrån som står mitt emot. Sedan hoppar hon ner som en spindel och attackerar morsan. Varje kväll.

Blinda Astrid har svårt att hitta till sängen i mörkret och hamnar inne i köket där man hör hur hon slår emot stolsbenet. Och där sitter Alice och äter majskorn. Det bästa hon vet. Den enda katt jag träffat på som hoppar upp och stjäl mat när man äter tacos. Vill bara ta tag i hennes harben och knäcka dem. Av kärlek. För hon är så söt. Provade att stoppa in hennes huvud i min mun en gång. Såklart det fick plats (:

Jag lämnade för övrigt kvar två majssnokar i ett tvåmetersterrarium på stativ när jag flyttade. Ja, det var för jobbigt att flytta på, jag erkänner. Syrran fick dem. Hon lyckades bli biten av dem, två-tre gånger. Sedan sålde hon dem.

Nåja klockan klämtar för syrrans råttor så vill ni hinna se hela familjen får ni skynda på. Vi debiterar 50:- på ditt VISA-kort när du går in och biljetten är giltig i en timme. Louise kör en guidad tur för er. Vill du köpa något törstsläckande står morsan i köket och blandar flädersaft för 10:- glaset. Syrran kan micra Billys pan pizza för 15:-, finns i alla smaker utom kebab (tillfälligt slut.)

Jag sitter och leker discjocke vid spotify och youtube för att göra din upplevelse så bra som möjligt. Veckans spellista toppas av Ananda Shake - The World Is Yours & Celdweller - The Last First Born (Audiotec rmx)

OBS. Vi ansvarar inte för sönderbitna skor. Välkomna! /Familjen Tycoon, Kolarbyn.

"-Louise, eran guide för kvällen."

BloggRegistret.se Blogg listad på Bloggtoppen.se bloggar

4 kommentarer:

  1. HAHA! Det är faktist 2 råttor xD

    SvaraRadera
  2. så jävla elakt! sant dock...
    men ändå sen lägga ut bild på mig när jag gör min flum min! fyyfaaan rihard!

    SvaraRadera
  3. Hur gör man för att boka en guidad tur?

    SvaraRadera
  4. Det är drop in mån - fre 14.00 - 22. Bokningar görs via faxnr. 02231747474.

    SvaraRadera