Anything is possible

"I know you're out there. I can feel you now.
I know that you're afraid. You're afraid of us.
You're afraid of change. I don't know the future.
I didn't come here to tell you how this is going to end.
I came here, to tell you how it's going to begin."

fredag 4 juni 2010

Thank God it's fredagsmys



AWAKEN THE DREAM! Digicult - Awaken The Dream



Sjörövar-Hasse och Wetterskog fullkomligen flög in på bolaget, törstiga som dem äro. Hotade upp expediten vid vinet mot hyllan och stirrade ont på honom. "-Flytta på dig, du står i vägen för vinet!" röt Hasse. Expediten höll på att börja gråta. 3 apor och 6 pistonhead, det borde göra susen va? Och så lite mango. Och en vita änka. Sen är är det fredag, på allvar. Det händer inget särskilt. Kolarbyn svajar rytmiskt.. 

"-Pee for Houston pee, for Austin. Pee for the state your heart got lost in. And shake two for Texas."

Varför ser man aldrig folk med ananasringar på pinnen, så att säga, i porrfilmer? Gillar inte tjejer ananas? Skulle det inte passa bra som accessoar? Egentligen vill jag vara den första. Ananaskillen. Även om ni alla säger nej så vet jag en som skulle säga ja. Joel. Som skulle ha varit ombord på en kryssning vid det här laget, har missat färjan. Han låg avdäckad på en toalett, nere på Södra Brunn, och ska nu gå ut i Stockholm ikväll istället. Det tycker jag var roligt. Han har köpt en ny kompis. Den heter I-phone. Hej då Joel.

Det har varit en fin vecka på jobbet. En dag bestämde jag mig för att köra ut lite lådor till stället. Och vi har svalor (och rävar!) inne på arbetsplatsen om somrarna. Inne på kortlagret flög det runt två svalor och kvittrade. Dem satte sig på en balk och blev tysta. Började vissla på dem, precis som jag lockar på katten. Ingen respons från svalorna. Och bäst jag står där och visslar dyker våran äldreman Säll upp runt husknuten. Jag undrar vad han tänkte då jag kände mig en smula dum.

BloggRegistret.se Blogg listad på Bloggtoppen.se bloggar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar