Anything is possible

"I know you're out there. I can feel you now.
I know that you're afraid. You're afraid of us.
You're afraid of change. I don't know the future.
I didn't come here to tell you how this is going to end.
I came here, to tell you how it's going to begin."

måndag 20 september 2010

Demokrati - För alla?

Stig Henriksson(v) kopplar nytt järngrepp om Fagersta stad! Dock backade han lite i valet, och Sverigedemokraterna kom in med 2 mandat. Nu har jag läst lite i efterhand och hört honom på radio. Han verkar dock vara den enda partiledare som kommer behandla Sverigedemokraterna som ett seriöst parti och samarbeta så gott det går. Motarbeta på dem punkter som han inte håller med på, och samarbeta där man kan hitta lösningar och ideér. Det låter väldigt storsint av honom. Han får ett plus i kanten för demokrati.

Fredrik Reinfeldt har t.ex. har yttrat sig om att inte ta i SD med tång. Demokrati för alla - utom dem som inte tycker lika? Intressant att se hur demokratin fungerar. Alla får vara med och rösta. Men kommer ett parti in som inte tycker som de övriga, ja då finns inte demokratin längre. Då ska man motarbeta och stänga ute det man inte vill ha. Och detta Sverige lever då vi i. Gör som jag, acceptera läget. Att SD finns betyder att folk röstat in dem.
DEMOKRATI ÄR NÄR ALLA FÅR VARA MED OCH BESTÄMMA!

Och jag är glad att alliansen inte har majoritet i riksdagen, då jag röstade rött.

"-Yttrandefriheten lär gälla alla, även dem som inte vill ha någon!", som Magnus Betnér en gång sa. Jag instämmer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar