Anything is possible

"I know you're out there. I can feel you now.
I know that you're afraid. You're afraid of us.
You're afraid of change. I don't know the future.
I didn't come here to tell you how this is going to end.
I came here, to tell you how it's going to begin."

fredag 3 september 2010

Katt-af-stroph

"-Men vad gör hon?!"
Fyllekort på mig & moster från Örebros svunna tider.

Imorse var det verkligen party här. Min helg började 06.00 och jag börjar 06.00 på lördag igen så jag tyckte det var helt rimligt att öppna min vinare direkt jag kom hem. Jag tog ett glas med Svea, min katt och vi slog klackarna i taket till C.O.N. Sequencer - Hypnotized. Klockan 10.00 stod vi och fyllekokade mackisar.

"-Har vi ketchup?" ropade Svea från toaletten. "-Nej tyvärr vi får nöja oss med det vi har!" ropade jag tillbaka. "-Vad har vi då?" frågade hon igen. "-Vi har ingenting förutom Sambal Oelek och soya!" fick hon till svar.

Kände att jag var tvungen att sänka henne. Inte en gång till skulle jag orka med att hon river gardinstänger, klöser sönder möbler, och lägger sig på min plats i sängen. Meckade i lite Sambal i hennes portion och hon hetsåt upp hela portionen. Planen gick i lås. "-Bra jobbat, Sickan!"

Jag måste ha kraschat runt en 12.00. Vaknar nu 17.30 och ser direkt att kattkräket har spytt i hela hallen. Hade hon händer skulle hon fan få torka upp själv efter sig! Nåja jag ska inte sitta här och vara bitter. Om 12 timmar är det dags att gå till jobbet igen! Inventering... (och chefen bjuder på pizza.) Sen har jag helg fram till måndag. När ska jag ha tid att skriva min nästa krönika? (Som kommer i FP nästa fredag.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar