Anything is possible

"I know you're out there. I can feel you now.
I know that you're afraid. You're afraid of us.
You're afraid of change. I don't know the future.
I didn't come here to tell you how this is going to end.
I came here, to tell you how it's going to begin."

lördag 17 april 2010

Favorit i repris #2 Gammal arbetsansökan

April månad redan.. får mig att tänka på mitt gamla jobb 2006-2007 som kyrkogårdsarbetare. Det var ett härligt jobb. Fick åka runt på en orange Kubota och klippa gräset i solskenet. Men jag var dessvärre tvungen att klippa fastän det regnade! Klippte en gravsten andra veckan på första året. Fast då regnade det faktiskt inte. Men jag minns en gång det gjorde det. Jag och de andra 4 tanterna, Kent & Magnus klippte gräset i partiet "stekbacken." Det är väldigt brant och det är mycket stående gravstenar. Det regnade mycket och jag var på rad 4 av 10 tror jag. Jag skulle bara åka rakt på till andra sidan men det släppte och jag började falla i sidled så jag panikbromsade och hamnade på någon torr fläck så jag fick lite sladd och precis undvek en gravsten och så kom jag till spåret där det inte stod några. Det var tur det! Två livrädda pensionärer fick bevittna det hela. Vilken adrenalinkick! Vill ni veta hur jag fick det jobbet? Jo så här.. den här skrev jag själv på Arbetsförnedringens "söka jobb-kurs". Helt sant. 

Bäste Herr Arnqvist.

Härmed skickar jag helt förutsättningslöst ut en ansökan om arbete hos er då min dröm som rockstjärna inte är aktuell eftersom jag varken är långhårig eller kan sjunga.

Mitt namn är Richard Wetterskog och jag fyller 22 år till hösten. Min barndom var en pojkcykel med klistermärken på, men när den tog min oskuld så fick jag hoppa av och gå. Björnen Bamse var en hjälte och
stygga vargen var en skurk.

Jag är uppväxt i Kolarbyn i Fagersta och bor idag i en tvåa mycket nära vår eminenta ishockeyarena. Där hänger jag mycket på läktaren med en kabanoss och lite läsk när jag följer FAIK i alla väder. Mitt civilstånd är singel men jag planerar att gifta mig inom kort. Kanske skaffa barn. Om det går bra?

Jag tror att jag skulle passa utmärkt att arbeta hos er då jag är morgonpigg, noggrann och föredrar ordning och reda. Har inga problem att utföra arbete i stressade situationer. Min favoritsten är gnejs.

På fritiden sitter jag mycket vid sjön nedanför kyrkan och matar änder. När jag inte gör det så brukar jag baka finskt bröd och basta. Jag trivs som du kanske förstår utomhus, och under vår och sommaren så brukar jag tälta ute i Ulfsbo. Om jag får beskriva mig själv som en blomma så är jag en krokus.

Musik är också ett stort intresse och min stora idol är Tapani Kansa, som jag hoppas att jag en vacker dag får tillfälle att skaka hand med. Mina vänner ser mig som en seriös och levnadsglad Jack Russel terrier som alltid gläfser och viftar på svansen.

Idag är jag arbetssökande men försöker även att fördriva tiden med att sätta ihop en blockflöjtsmusikal med 35 pensionerade gruvarbetare från Årjäng. Jag är övertygad om att jag har förutsättningarna att lyckas.
Och som mitt motto lyder: Det jag inte kan, det kan någon annan.

Med leende guldbruna ögon och förhoppning om ett positivt svar.

_________________________________________
Underskrift och datum
BloggRegistret.se
Blogg listad på Bloggtoppen.se

3 kommentarer:

  1. va heter denna låten! lr det är något du skrivet?! för jag känner igenom vissa bitar från en låt som jag älskade när jag va yngre!

    SvaraRadera
  2. Christina Kjellsson - Grön turban ^^

    SvaraRadera