Anything is possible

"I know you're out there. I can feel you now.
I know that you're afraid. You're afraid of us.
You're afraid of change. I don't know the future.
I didn't come here to tell you how this is going to end.
I came here, to tell you how it's going to begin."

fredag 16 april 2010

Purjolökig

Men herre Gud. Vilken urken dag. Hade svårt att sova inatt pga min sömnparalys, när jag väl vaknade kände jag mig som en purjolök i skallen. Blastig, kluven, och matt i pälsen. Ser att det sitter en spindel ovanför fönstret i vardagsrummet. Hjärtat börjar slå. Går sakta närmare och kisar. Det verkar vara en stor en, träskspindel. Radarn är slut sen för förra attacken, och jag har ingenting sprutbart alls som parfym eller hårspray, så jag kan inte bränna bort den heller. Hörde på radion för något år sedan att en man i England bränt ned hela sin villa när han just, försökt döda spindlar på det viset. Så det var väl lika bra. Jag kom på att jag kunde göra som förra gången, jag tar dammsugaren. Och så suger jag fast ett cd-fodral, sen mosar den mot väggen. Min tapet är ändå röd som blod. I like the smell of spider blood on my wallpaper! Men när jag väl kommer riktigt nära, då ser jag att det bara var kanten på gardinens överdel. Och Gud så glad jag blev. "-Phew!"

Nåja ställer mig och bakar i ordning lite snabbmakaroner och köttbullar till matdosan. Packar ned hamburgerdressing och ketchup och trycker i mp3n (i öronen) och går till jobbet. Mitt under min första wiener melange i fikarutan, "-Har du med dig pengar idag då?" frågar Sara. "-Till vadå?" frågar jag. "-Det är ju torsdag idag, vi ska ju äta pizza!" Say whaaaat?! Vilket lopp-orpon jag är! Hur kan jag glömma en sån viktig grej? Blev förvisad ner till inlägget och ensamarbetade någon timme med att lägga in lång och kortprodukter i ställen. Väl vid själva beställningen frågade Krille vad jag skulle ha. "-Jag ska inte ha något." Krille: "-Va? Ska du inte ha nåt?" Jag: "-Nej jag har matdosa med mig." Alla andra i kör: "-VA? INTE DET? VAD VA DET HAN SA?!" Krille såg förskräckt ut. "-Fan bantar du eller?" "-Nej jag har glömt bort det bara," svarar jag. Marc tappade en borrkrona i golvet. Christine grät och Peter tog en sup. Helt plötsligt ville alla låna ut en hundring, så jag nappade på Jossans för hon såg snällast ut. Och så beställde jag en delikaaaaaaaat schnitzel med strips och bea från Pizzeria Palma. Betyg: En knapp, och en gylf. Hårda jävla strips bara. Som tändstickor ffs! Skärpning.

Och min vän Dr Pepper. Jag drack upp honom igår *snyft* Han är helt tom nu där han står under bordet helt orörlig. Nu plaskar du allt i lilla magen min vän... ): (Om jag inte kissade ut dig på jobbet redan.)  Nu är det Kolarbyn som tar tidig helg, igen, och häller upp en whisky. Och sedan fläskar vi på med Penta - Downturn och låter natten kuva mig. Imorgon kör vi. Inte bil utan på. Vaktmästar-Pär har fixat 2L hembränt. Inte köra på honom alltså. Vi blåser på. Fulla pattar. Rätt upp i näktergalen. Nej vi ska inte ha sex! Kort och gott, vi ska supa oss fulla. Skepp O'hoj!
BloggRegistret.se
Blogg listad på Bloggtoppen.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar