Anything is possible

"I know you're out there. I can feel you now.
I know that you're afraid. You're afraid of us.
You're afraid of change. I don't know the future.
I didn't come here to tell you how this is going to end.
I came here, to tell you how it's going to begin."

torsdag 1 april 2010

Hasta banjana!

"-Bananskal, ruset du aldrig minns."
 
Glad skärtorsdag! (Det heter skärtorsdag för att man förr i tiden samlades och skar korv och mos under en hel dag.) Christine har återvänt till jobbet. Hon blev hastigt sjuk och har varit borta sedan jag sa att hon inte fick åka med mig från jobbet, för att hon blivit plufsig. Men nu har hon alltså hämtat sig och hon har sprungit på löpband som ett marsvin och bara druckit vatten där hemma. Pulverdiet, hantelpress och lyft bildäck i Mattias garage. Och med pulverdiet menar jag INTE amfetamin. Eller kokain. Dock vet jag inte vad den där andra pulverdieten består av. Idag fick vi börja, ombytta och klara, klockan 05:30 för att lyssna på kvartalsrapporten, i 45 minuter. För mig räcker kort och gott att höra: Bra - Dåligt. Bara Jesus och bönder är vakna så där tidigt.
Min hjärna var som finskuret mos. Med ett bananskal ovanpå. Som ni ser på bilden ovanför, en mycket sliten stjärna. Som Robyn säger "-Ville posera med ett bananskal." Mörk under ögonen av utmattning, all öl och whiskey som aldrig kissades ur. Jag minns inte det där kortet. Men jag minns resten av kvällen. Och jag är snyggare IRL. Men kom ihåg Robyn, att jag har ju nu köpt mig en egen digitalkamera. Så nu kan jag själv fota min kväll och minnas dagen efter utan att du ska behöva komma med pinsamma kort jämt och ständigt. Hädanefter är det JAG som fotar. Och jag har kommer att ÄGA alla bilder av dig sedan. Jag tror förresten att det var du som la det där bananskalet på mitt huvud. Och ja jag odlar tangorabatt!

För ikväll ska jag bli full, för kärlekens skull! Men egentligen är jag inget bra för mig själv. Ett hjärta är ett för mycket. En ledig man. Ikväll är det bröllop i Bolivia. Och jag ska på Green Man. Alltså inte brottas med ett UFO. Eller mucka med Hulken. Jag menar krogen i Fagersta. Den enda, bortsett från Järnvägskrogen. Annars är utbudet Dickens där enligt mig, Kolarbyns avskrap (inklusive mig själv) samlas. Men dem har inte längre något alkoholtillstånd. Dem hade sålt till minderåriga. Sen finns, fanns Götvändaren som stuvade om till Black & White och brann ner efter bara en helg. Så nu samlas alla på GM. Överklass, underklass, drägg och mellanstadieklasser där. En till rolig vits från Peter Engstrand på jobbet. "-Vad sa horan när hon vaknade under kon? En i taget grabbar!" Hon får väl vara glad att hon inte vaknade under en tjur om du frågar mig.

1 kommentar:

  1. hahaha fyfan!
    jag hoppas verkligen inte att du tänker ge igen med råge! jag har redan ångest!!!

    SvaraRadera