Anything is possible

"I know you're out there. I can feel you now.
I know that you're afraid. You're afraid of us.
You're afraid of change. I don't know the future.
I didn't come here to tell you how this is going to end.
I came here, to tell you how it's going to begin."

tisdag 13 april 2010

Framtid Fagersta?

Ärade publik. Jag har drabbats av en kaloribomb! Numera måste jag knäppa upp byxorna innan jag äter. 5 kilo har jag gått upp sedan jag vägde mig sist. (Naturligtvis.) Sist jag åt pizza bestämde jag mig för att prova någonting nytt, och inte en calzone som det blev sist. Så jag tog en calzone utan skinka. Dubbelinbakad. Och två bea. *Splendido!* Kom sedan på att det kanske inte var så bra då är jag laktosintolerant. Nåja, det var värt det! Och jag bryr mig inte vad mitt skiftlag tycker. Det är bara "gilla läget". Åt ett päron idag när jag kom till jobbet. Denna stenhårda, saftiga och obarmhärtiga frukt o dess skal som skar in under tandköttet likt en nål. Jag började blöda. Men hungrig som jag är tycker jag bara att det gav extra krydda. Började blöda ännu mer. "-Men Richard vad har du gjort, har du slagits?" "-Nej, jag har ätit päron." Bläddrade sedan i Fagerstaposten.

FP skriver idag att byggförvaltningen skissat på en ny detaljplan för att utvidga centrum. Hah! "-Vicket' centrum snackar han om? Den på stan eller den i Västanfors?" =P Nej den som är på stan. Men lyssna nu, hela 2,2 hektar! Det är ju.....22000 kvm...det är ju ingenting? Jag får då inte plats med mina beräkningar. Ett McDonalds, Kapp Ahl, ONOFF, ÖoB (så mormor slipper åka 3 mil enkel resa till Avesta för att osten är 10:- billigare där. Det blir liksom dyrare.. håll i pensionen för fan!) Billiga Nisse, Max (för att max är bäst) och så en ny pizzeria. Varför inte? Jag tror minsann vi har tröttnat på våra 11 pizzerior, vi behöver en till.
"-Kom igen... det blir kul!" Pizzeria Bruket. En pizzeria inredd med affischer och foton på The Hives & Bruket. För att skryta lite extra om hur bra vi är förutom att 60:e breddgraden går igenom stan, No Fun At All och 59 times the pain, Med specialpizzor som Uffe "Robocop" Samuelssons knockout; tomat, ost, skinka, kiwi, ananas, nötfärs, tabasco.

Men. Isåfall blir det mellan brandstationen och OK/Q8. Mellan Chinatown och riksvägen dvs. Jag vet inte vad ni tycker. Jag är i alla fall uppvuxen i Chinatown. Det var ghetto redan då. Mixad med andra kulturer since -84. Jag tycker gott det kan ligga där. Så att ni förbipasserande turister lockas hit i era fina bilar. Inne på ÖoB leder jag ett gäng "London pickpockets." Utanför kör vi personrån. Och innan polisen har hunnit komma till platsen, ja då har vi sprungit och gömt oss i Chinatown. Det är ju trots allt bara 30 meter bort. Bara ingen får för sig att stjäla någon bil bara. "-Men för fan Ahmed! Du kan ju inte parkera den här, titta! Därborta står han vi snodde den av, och tittar på oss! Kör! "-Amen vafan bruschan jag bor här."
"-Ahmed...vi skulle behöva diskutera din lön..." Nejdå, skämt åsido.
Jag jobbar inte i par.

"Fagersta - Här får du livstid!"
(Seriöst, vår slogan går faktiskt så! Så himla träffsäkert. Så himla rätt.)
BloggRegistret.se

3 kommentarer:

  1. Hörru.. ingen mjölk i bea-sås.. du behöver lära dej lite om matlagning! Smisk på pungen för det borde fan göra trippelt så ont på dej? eller?? Det borde göra det!!! För om man operar bort en kula så kan det inte göra lika ont som om man hade 2 så då borde det faktistk göra trippelt så ont på dej!
    Klappmongot har sagt sitt för idag! PUSS

    SvaraRadera
  2. Nej jag har inte sagt det heller. Men en pizza fylld med bara ost blir man lite fisig av. Av bea blir man tjock syftar jag på mer på. Ärtskalle! (:

    SvaraRadera
  3. FAN!!! nu får ja fan skärpa mej.... alltså är jag blond på riktigt eller bra förbannat korkad.. Ska stämma Livsmedelsverket som säger att man blir smart av fisk å skaldjur.. det är bevisat att man fan blir korkad!

    SvaraRadera