Anything is possible

"I know you're out there. I can feel you now.
I know that you're afraid. You're afraid of us.
You're afraid of change. I don't know the future.
I didn't come here to tell you how this is going to end.
I came here, to tell you how it's going to begin."

fredag 16 juli 2010

Dagen då jag daskade kuken i katten

Vilken bränd sommarjobbare jag har alltså! Han var så ivrig på att köra ut sena Europa-buntar hela tiden så jag tänkte "-Ja vafan, kör ut du (så vilar jag mig i 15 minuter.)" Men när jag vilat mig i typ 25 minuter börjar jag inse att han kommer inte. Så jag tar jag upp telefonen och ringer honom. "-Åkte du hem eller?" "-Nej jag sitter härute, jag har fastnat med trucken."

Jag förstod nästan att han skulle göra det. Men istället för att komma in och säga det så hade han bara setat därute i solen (fyrvägare utan tak) Förundrad. Skållhet. Röd som en kräfta. Jag säger då det... dagens ungdom...
När han äntligen blivit igångputtad av lastmaskinsförarna och kommer in i lokalen utbrister Krille "-Fan vad det luktar kokt kräfta!" Får till svar "-Äh bara min sommarjobbare, som vanligt."

Men det har varit en bra vecka även om vi missat hur mycket som helst. Och så guldkorn i tillvaron. Och guldkantad musik. Vilket gjort mig på bra humör, så att följande hände. *konstpaus*


Och så kom den tillslut. Dagen då min katt och mitt kön hälsade på varandra. Det tog 3 år. Eller nåt sånt. Men tillslut. Vi visste alla det någon gång skulle ske.

Just precis när jag står i sovrummet, naken och nyduschad och ringer till Joel, så får jag för mig att göra helikoptern. Jag har en dator på golvet framför mig och upp på den hoppar min nyfikna katt Svea upp. Nyfiket. Och sträckte upp huvudet för att lukta på det vidbrända köttstycket som fladdrade.

"-Nej vad fan gör du!" var min spontana reaktion, och jag drog undan ballen. Men hon satt kvar där nyfiket.. så jag tänkte "-Äh vafan!" och så daskade jag ballen i huvudet på henne så att hon ramlade ner! =D

Och nu tänker jag göra det en gång till! För en gång är ingen gång, och två är lika med noll!

3 kommentarer:

  1. Du låter stackars oskyldiga Svea vara ifred! Omedelbums! =) /Danjel

    SvaraRadera
  2. Jag tror att Pelle redan har varit på henne

    SvaraRadera
  3. du är en sjuk man hahahahahahahaha

    SvaraRadera