Anything is possible

"I know you're out there. I can feel you now.
I know that you're afraid. You're afraid of us.
You're afraid of change. I don't know the future.
I didn't come here to tell you how this is going to end.
I came here, to tell you how it's going to begin."

onsdag 14 juli 2010

Förändringens vindar blåser

"-Någon som tappat en bit av sitt hem?"

Det var oväder igår. Balkongen på våning 6 verkar ha gått sönder. Jag är mest nöjd att jag inte fick fimpar och tomma ölflaskor som det annars brukar dimpa ned ibland. Och nu hör jag arabisk musik spelas över Kolargränd. Vårat kära vattentorn har målats om och nu ser tornet ut som något ur en Disney-film. Vitt tegel med grönt torn. Vad fan är det som händer? Har vi fått någon förbannade böneutropare så får jag dåndimpen!

Min religion är sömn och soldyrkan så jag viker mig inte. I Sverige har vi armbandsur, eller digitala klockor, mobiler med alarmsignaler. Som man kan ha på ljudlöst. Men den vibrerar! Så man kan känna alarmet. KÄNN ALARMET! KÄNN ALARMET! KÄNN! ALLAHRMET!

Nej fan jag hänger jag hellre på Kristofer Hallin. Hna befinner sig just nu i Tjernobyl. Varför det? För att han har möjlighet mina kära vänner. Han har skickat en semesterhälsning därifrån. Kan detta vara hotellet tro?

"-Välkommen till vår enkla lugna stad. /Roffe"

Han är i alla fall en av dem få i våran klass som har kommit någonstans. Ingen är värd mer att få vara där. Han hälsar för övrigt att han har växt från 2 till 3m och är skinande grön, har minskat sitt sömnbehov och behöver aldrig raka sig mer. Vad gör man inte för en svältlön i ett annat land när man inte trivs men den gamla hederliga skiftgången i Sverige? Vi önskar lycka till och må dina barn (om du hittar något att para dig med) bli lika konstiga som dig. Så här skulle ditt blivande barn kunna se ut:

"-Ja ni ser helt rätt. Jimmy Koivisto med en gaffel, i näsan! På lunchrasten!

Det är inget montage, jag blev impad. Hur fan kommer man på något sånt? Kan säga att jag inte klarade av det. Försökte med både gaffel, tesked och glasspinne vilket resulterade i en enorm nysning med mycket klet till allas glädje.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar