Anything is possible

"I know you're out there. I can feel you now.
I know that you're afraid. You're afraid of us.
You're afraid of change. I don't know the future.
I didn't come here to tell you how this is going to end.
I came here, to tell you how it's going to begin."

fredag 2 juli 2010

Ett nattskift med guldkant

"-Sommarens hetaste accessoar till mankinin! En kylväska med racketspel!"

Ni anar inte hur mycket USA-båt jag och min sommarmupp har packat inatt på långt. Enbart USA-båt alltså. "-Gud så trätsamt!" Det kan man säga. Men före skiftet så passade vi på att grilla korv och fira att Marc har gått på semester.

Två tjejer från Brukshotellet stod och grillade korv och hamburgare framför den blåa komprimatorn för brännbart, sedan fick man pussla ihop det själv. Lök, ketchup, senap, smoked hickory-dressing etc. Jag hade hellre ätit på någon av tjejerna. Men så fick vi den underbara presenten av DC-chefen Mats.

Alltså en kylväska för bärsen med tillhörande racketspel. Fanns i färgen blå eller grön. Och eftersom min mankini är i precis samma färg så valde jag en blå. Men sedan fick jag byta med Peter Engstrand när jag insåg mitt misstag. Och jag kan tala om i ren besvikelse att racketarna är helt i trä, och den där bollen var det inte mycket studs i. Den kan alltså inte studsa på backen. Jag förstår inte hur det här ska vara kul?

Men det slår i alla fall julklappen vi fick förut. Varsel. "-Det är finanskrisens fel, men här får du en julklapp!" "-Åh sängkläder, det kommer väl till pass! Sov gott Richard!" Nåja jag kan se mig själv i Tyskland.. där ska jag gå omkring och hålla badmodet i liv på Fullmoon festival om tre veckor!

Efter skiftet så badade vi risbastu. Jag, Ted Jokiniemi och Peter som hade tagit med sig björkris. Pappa Peter var eldmästare och fick snabbt upp ångan. "-Nu ska vi piska lite vett i dig", skrockade Peter och tittade på mig. Han värmde björkriset på bastuaggregatet och blötte det i hinken och sen satte piskandet igång! Och vi piskade så vattnet yrde. Björklöven yrde. All ångest, kval och skam yrde. Hela bastun luktade te och vi satt där alla tre, knallröda och flämtade efteråt. Härligt.

Sen i omklädningsrummet tar Peter fram en lättöl och ölkorv. Vilket succéskift! Kolarbyn gillar't!

BloggRegistret.se Blogg listad på Bloggtoppen.se bloggar

1 kommentar:

  1. kan du ge fan i att blogga om mig! du ska dööö lånad jävla tid! du ska helt enkelt dö! die förstår du? capisch????sigge? du är död

    SvaraRadera