Anything is possible

"I know you're out there. I can feel you now.
I know that you're afraid. You're afraid of us.
You're afraid of change. I don't know the future.
I didn't come here to tell you how this is going to end.
I came here, to tell you how it's going to begin."

fredag 30 juli 2010

Fullmoon Festival 2010 - Bootcamp Fosterställning

Main floor by day.

Det finns en anledning till att jag återvänder till Fullmoon Festival varje år. Den har allt! Laser, UV, fyrverkerier, eldsvådor, ambulanser, helikoptrar, polisräder, barn, hundar & mat från världens alla hörn. Jag är oändligt förälskad i den gamla nedlagda ryska flygbasen i Wittstock, Tyskland. Här kommer min berättelse. I kort version!
"-Nej det är inte AIK Trubaduren! Det är Simon Larsson!"

När Pettersson och jag intar Fagersta C så ser vi Simon Larsson. Han bestämde sig dagen före att han skulle med. Och ja... han är tamefan reseledaren också! Festivalbussen.com ^^ Som ni ser på hans arm så har han varit på grymt mycket metal-festivaler men nu skulle vi få ta hans oskuld inom psytrance-genren. "-SWEET!"
Väl framme, 06:00 torsdag, så slår vi upp vårat camp, i hopp om att någon ville bo med oss. Men när folk såg den svettiga hårdrockaren höll dem sig borta. (En dag eller två.)

"-Nej vi är inte ensamma! Vi är bara mobbade!" =D

Och så började vi råsupa. Och träffade två fruntimmer. Den ena var mer högt än lågt och aldrig har jag fått så mycket stryk! Vild brottningsmatch utbröt i mitt tält och jag åkte på minst 5 knän på näsbenet, och när hon brottade ner mig och satte sig på mitt huvud föll jag pladask. Brottningsmatchen urartade och i ca 4 timmar var det fullt slagsmål/mys. I efterhand kanske man borde ha dragit igen tältet. Men... vem bryr sig? =P Jag gillar ju att bjuda på mig själv...
Den unga damen slocknade i mitt tält till slut (ofc.. xD) och jag tror att jag kan ha räddat livet på henne när hon började att kräkas i sömnen. Hon reagerade inte för fem öre men rutinerad som man är så tog jag kontroll över situationen. Men jag vågade inte somna om efter det. Jag vakade över henne hela natten, hela festivalen.

"I just had to get a trophy... =P"

Och vi gick iväg och såg Vibe Tribe, och JA.. jag fick höra "Incore"! Helt jävla underbart. Dagen efter gick vi iväg och såg Digicult och dra mig baklänges.. dem öppnade med Star Travel. Jag blev eld och lågor på mainfloor! När jag inte trodde att det kunde bli bättre så gick jag upp på en hangar och.... Men det var aningen svårt i en backe så vi bestämde oss för att gå till tältet. Och eftersom mitt tält var så litet så bestämde vi oss för att ta Simons tält. Det var ju större!

Vi invigde det ett par gånger och vid det här laget hade ett gäng tyskar smackat upp värsta campet brevid vårat. Och som dem fick höra... ja.. dem stod faktiskt och smygtittade på oss. Sket väl vi i! Camp Feedle position 4 life! Efter någon timme slet törsten tag i mig och jag insåg att Joel hade låst in bärsen i sitt tält. Tog en sax och gjorde inbrott i tältet. Men till min fasa hör jag "pffffft...." Jag hade punkterat hans luftmadrass! Och bärsen... ja, dem fanns då inte i hans tält. "-FUCK!"

Joel tog inte nyheten särskilt bra. Det slutade med att jag fick sova en natt på den stenhårda backen då Joel stal min luftmadrass. Eller, jag kan inte påstå att jag sov den natten. Det slutade med att jag och, vi kan kalla henne Spindelkvinnan, flyttade in hos Simon och Katja. Det fick vi inte. Men Simon hade ingen talan. Det var så trångt att vi fick lov att mysa ovanpå Simon. Det fick vi inte heller men som sagt, han hade ingen talan.

I C U!

Festivalyran fortsatte och jakten på lycka och berusning var total. Jag hade mankini, Simon hade kilt och Braveheart-krigsmålning. Joel och jag frossade i döner kebab, fish n chips, schnitzel med pommes, nudlar m.m. Nej kort och gott, jag varken kan eller vill berätta allt. Men det här var en festival utöver det vanliga. Jag får lägga till mer information allt eftersom... det är totalt 7 dagar jag vill berätta om. Hittils har jag bara berättat om två........... "What happens in Germany - stays in Germany!" And "With a great mustasche comes great responsibility!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar