Anything is possible

"I know you're out there. I can feel you now.
I know that you're afraid. You're afraid of us.
You're afraid of change. I don't know the future.
I didn't come here to tell you how this is going to end.
I came here, to tell you how it's going to begin."

söndag 11 juli 2010

En megafon med två fötter

"-Ett av mina bättre kort på Robyn."

"-Pizza?" frågade den gamle suputen Danne. Sagt och gjort, jag knatade ner till Mem & Zin. Hela uteserveringen kryllade av folk men längst in i hörnet satt två stackare som såg ut att må riktigt dåligt. Där satt Danne & Linus och var hiskeligt bakfulla. Jag trodde nästan ett tag att dem skulle självantända i solen av spritångorna. Dessvärre inte. Hade dem aptit för att äta? Svar negativt. Inte ens jag fick i mig min schnitzel.

Och båda satt och sjöng på "nationalsången".. "-Jag ska aldrig mer dricka." Är huvudet dumt får kroppen lida, brukar man säga. Och är kroppen dum, ja då får huvudet lida, i alla fall om man heter Danne och tillbringar natten på Dickens bordell & breakfast. (Förmodligen med Linus & Rock-Ola.)

Jag minns inte hur vi kom in på ämnet men det sades att om Muffen och Robyn skulle få barn, så skulle det bli en megafon med två fötter. Det tycker jag var roligt då Robyn har en röst som kan väcka döda. Mycket passande att hon då jobbar på ett äldreboende kanske ni tänker då.. För det gör hon. Men nja. Gamlingarna måste stänga av hörapparaten när hon pratar! "-Jag är inte döv!" röt Ragnar 67 en gång, "-Men jag är, och jag hör ändå!" kontrade Astrid 86.

Men det finns andra yrken som passar henne. Bingoutropare, operasångerska, you name it... det går även en skröna här i Kolarbyn om att hon startade en lavin i Schweiz 2004 när hon sjöng karaoke på Ski Lodge Engelberg. "-TAKE ME TO YOUR HEAVEN!!!" skrålade Robyn och vild panik utbröt bland dem ca 300 skidåkare när lavinen rasade. Hon är därmed portad från landet på obestämd framtid.

Ja vår kära Robyn... hon måste vara motsvarigheten till The Dog Whisperer, Cesar Millan, även fast hon också tar hem sargade byrackor till flocken och försöker få bukt med dess problem. "-Kan man inte banka in vett, ja då får man skrika in den", som Robyn själv brukar säga.

1 kommentar:

  1. hahahahahaha ROBYN med den stora rösten.. hon e la underbar. icke att glömma heller att megafonen kan se ut som Peter i Family Guy

    SvaraRadera