Anything is possible

"I know you're out there. I can feel you now.
I know that you're afraid. You're afraid of us.
You're afraid of change. I don't know the future.
I didn't come here to tell you how this is going to end.
I came here, to tell you how it's going to begin."

tisdag 13 juli 2010

Tralala lilla molntuss, kom hit ska du få en puss!

"-Du tycker att jag drömmer, jag som inte ens kan sova."

Men ibland tror jag att jag dör när jag väl somnar.. för att sedan återuppstå som den frälsare jag är! Vart är Robyn Fransson när man behöver henne?!

Runt halv 9 slog Prinsen av Kolarbyn upp ögonen! Höll på att skita på mig när jag såg hur mycket klockan var! (En gång fick jag, av familjen, 7 väckarklockor i julklapp. Ingen av dem existerar idag och ingen vet varför.)

Kunde inte ringa efter skjuts eftersom SIM-kortet inte fungerar. Kollade fejjan för att se om någon kunde ringa någon åt mig, men nej. Ingen av mina 360 vänner fanns tillgängliga. Självfallet inte.

Helt jävla oförmögen att kontakta omvärlden alltså. Klädde på mig i vild panik och med mp3n laddad begav mig mot jobbet. Fick springa till jobbet, men hann inte i tid ändå!

Nej jag skojade bara. Jag sprang inte. Mina skor är så nedtrampade i sulan så att jag får förhårdningar och skoskav. Var inte skönt någonstans och jag led verkligen på väg till jobbet, för fort gick det då rakt inte, jag kom till jobbet runt 09.30. När jag kom till jobbet hade dem nästan blivit oroliga för mig. Notera nästan.

Och min sommarjobbare berättade att han hade stått utanför min port imorse och försökt komma in. Naturligtvis har vi portkod här. Han hade stått här utanför och hoppat och studsat, som om han inte visste om han var kåt eller kissnödig, och hans arma små pojkfingrar hade stått och tryckt in fel portkod i ren iver..

Kvällen före hade jag stått med en cigg i mungipan framför spisen och meckat hemmagjorda hamburgare med friscobröd som nån jävla korthårig Peggy Bundy i mustach! Ja i mustach, ni hörde rätt kära församling! Pax vobiscum!

Bjöd Christine på en eftersom hon inte hade någon mat med sig. Noterade inte om hon åt upp. Det angår väl inte mig. Jag har inte med och göra vad hon stoppar i sig. Jag bryr mig inte om hennes köttintag. Hon får kött regelbundet, det vet jag, för hon är så glad jämt!

Och jag har gått och blivit nykär!! Han heter Bob. Och han är hund! Deras nya EP, Stumfilm innehåller bara 4 låtar och är det enda som kommer släppas med bandet under året tydligen. Men det är riktigt bra! Check it out! http://open.spotify.com/album/5HFN4d7Baxv8b2N2iA4Tfx

Festen är över är min nya favoritlåt. Nu ska jag återgå till min egen sfär och älska med denne Hund. Livet som ungkarl har sin charm. Och det skulle vara lätt för mig och säga att jag inte hittar hem, men det gör jag, tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar