Anything is possible

"I know you're out there. I can feel you now.
I know that you're afraid. You're afraid of us.
You're afraid of change. I don't know the future.
I didn't come here to tell you how this is going to end.
I came here, to tell you how it's going to begin."

tisdag 20 juli 2010

Skit på er! Jag ska på festival!

"-Waka waka eh eh! This time for Germany!"

Jag ska aldrig klaga på ett skift igen. Om det var lim i klockan igår så var det definitivt salt i mina marackas inatt. RU41 - 1700st. 9464, 600st. 5194 och 700st. nackadaptrar. Höll på med det PPUt till klockan 04.00...

Ska åka och väga pallen med småkronor men vågen säger bara "-----------". "-Det gick upp till 4 ton sen dog den!" utbrast min sommarjobbare. Okej.. vad bra. Hela ordern är på 3,3 ton och vi har bara packat två positioner.. Det visade sig att pallen vägde 1,7 ton och vi fick klippa upp och splitta kronorna i en extra pall.

Då var klockan runt halv 4 på morgonen och jag fick stå hela skiftet och lyssna på en konstig playlist med bara hiphop och dyl. Lovisa har skrattat hela skiftet. Jag förstår inte vad som är så kul. Man jobbar inte för att det är roligt. Det blev dags att åka och väga den nybakade pallen och jag tar åkstaplaren och bränner iväg.

Höjer pallen och åker framåt i högsta möjliga hastighet när mitt vassa ögonmått väljer att ge vika för trötthetens bojor. Det slår tvärstumt vid vågen och jag smackar handlöst in i trucken. Pallen tog i kanten med endast en centimeter. Min arma kropp värkte. "-Men för fan ta och kompa ut och gå hem!" tyckte Krille och skrattade. Men jag tvärvägrade. "-Ett arbete är ett arbete."

Och med ögonen släpandes i backen fick jag äntligen åka hem. Men det är visst imorgon jag åker. 08:48 mot Sthlm. Så bloggen kommer att ligga på is mellan den 21:a - 30:e juli. Trevlig sommar! Det ska jag ha! 5 nights and 5 days of psychedelic trance and culture.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar