Anything is possible

"I know you're out there. I can feel you now.
I know that you're afraid. You're afraid of us.
You're afraid of change. I don't know the future.
I didn't come here to tell you how this is going to end.
I came here, to tell you how it's going to begin."

lördag 3 juli 2010

En kär återträff

"-Nej det är ingen dröm! Det är Karl Lund!"

Fredag. Dricker bärs och kollar på Kommisarie Späck med Joel. En upprörd kusin Danne ringer och är en aning full. Vill komma upp och hälla i sig spriten som han har här. Kommer upp, svär över ett fruntimmer som vanligt, anklagar oss för att sitta och hångla, sätter sig vid facebook och börjar berätta någon anekdot om en gammal transa. "-Nu blir ni inte av med mig! Nu tänker jag sitta här hela natten och prata och vara full!" säger han. Vi hade inte förväntat oss något annat.

Men när han säger att han hellre sitter här och super med mig än att springa iväg och gnugga hål, ja då får man faktiskt leva med transhistorierna. Telefonen ringer och Danne Brikell och någon jävla Kalle vill komma upp. "-Självklart, det här huset är handikappanpassat!" svarar jag. Danne försvinner ner och öppnar porten åt Danne & "nån jävla Kalle". Står i köket när Kalle kliver in. "-Tja!"

Helt oväntat så var det min forna klasskompis från Elprogrammet, Kalle Lund! Halv tre på natten. Ja vi var glada att ses igen då det nog var två år sedan sist på Green Man i Fagersta. Kalle bor i Australien och missade klassfesten pga Eyafjallajökurs aska. Jobbar åt Systemair och lever på ananas, dadlar och pina colada hela dagarna. När han inte surfar dvs. Brikell satt mest i soffan och var gråhårig och luktade chips.

Jag och Kalle pratade skolminnen, om att skolka, lata sig och så Olympen och Café Mongo förstås. Ja vi på el och bygg gick uppe på Olympen som låg en bit ifrån Brinellskolan men som ändå är samma skola. Och där drevs ett kafé av ett gäng utvecklingsstörda. En del av dem kunde räkna växel rätt bra. Av andra fick man mer växel tillbaka. Och var det inte en tjej där som blev kär i Brasse? Haha jag saknar Brasse också.. det var längesen.

Kalle och jag halvspikade att i september så ska vi ha klassåterträff REAL med grillning ute hos Kalles föräldrar i Skinnskatteberg. Då ska ALLA komma! Inkl. Per med sjärten!!

Ja fredagen slutade trevligt. Efter att ha lyssnat på kusins senaste fängelsehistorier, träffat Kalle & Brikell, kollat på halva Kommisarie Späck med Joel så blev det äntligen lördag. Nu måste jag leka McGuyver, mannen som kan invadera ett helt land med endast en galje och en gummisnodd, och göra en vinöppnare av en skruv, gaffel och skruvmejsel. Vaktmästar-Pär kommer strax över och ska visa sin nya gaddning. Måste hinna bli full tills dess.

BloggRegistret.se Blogg listad på Bloggtoppen.se bloggar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar